صفحه اصلی / سرخط خبرها / تخلف ۶۸۰ میلیارد ریالی دلال پتروشیمی با مجوز وزارت صمت
تخلف ۶۸۰ میلیارد ریالی دلال پتروشیمی با مجوز وزارت صمت

تخلف ۶۸۰ میلیارد ریالی دلال پتروشیمی با مجوز وزارت صمت

مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز گفت: متهم اصلی پرونده 680 میلیارد ریالی پتروشیمی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در البرز دستگیر شد که این متهم از طریق سامانه بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به خرید عمده مواد پتروشیمی کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، سال‌هاست فعالان صنعت پتروشیمی به خصوص واحدهای تولیدی پایین دستی که خریدار مواد اولیه هستند بر لزوم پالایش اطلاعات سامانه بهین یاب وزارت صمت که مجوز و میزان سهمیه خرید مواد اولیه را صادر می کند، تاکید دارند اما کم کاری در این زمینه باعث شده که همواره واسطه ها و دلالان از این سامانه به عنوان یک معبر برای حضور در بازار پتروشیمی استفاده کنند. در این بین التهاب های سال ۹۷ و اختلاف زیاد نرخ دلار رسمی و آزاد نیز از رویدادهای جذاب برای دلالان پتروشیمی بوده است به طوریکه هر فردی که می توانست سهمیه ای در سامانه بهین یاب وزارت صمت بگیرد، در واقع سهمیه دریافت دلار ۴۲۰۰ تومانی را اخذ گرفته و یک شبه سود هنگفتی به جیب زده است. در همین راستا مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز روز گذشته از تخلف ۶۸۰ میلیارد ریال یک دلال پتروشیمی که از سامانه بهین یاب وزارت صمت مجوز خرید داشت خبر می دهد.

علی اکبر مختاری با اشاره به تشکیل یک پرونده تخلف پتروشمی در شعبه هفتم تعزیرات حکومتی استان البرز اظهار داشت: این پرونده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز به ارزش ۶۸۰ میلیارد ریال و مقدار بیش از ۱۱ تن مواد پتروشیمی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز افزود: این شرکت با ایجاد شرکت‌های صوری و ثبت نام در سامانه بهین یاب، مواد اولیه ای را که باید برای تولید کشور در اختیار واحدهای تولیدی پایین دست قرار می گرفت را خریداری و با قیمت بالاتر به فروش می رساند.

مختاری با بیان اینکه عامل اصلی این پرونده توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شده است، اظهار کرد: این فرد پس از دستگیری با قرار وثیقه میلیاردی روانه زندان شد؛ سایر افراد دخیل در این پرونده نیز شناسایی شده اند که در صورت عدم حضور در وقت رسیدگی براساس احضاریه ارسالی آن ها نیز بازداشت خواهند شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.