صفحه اصلی / اسلایدر / برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال مولد
برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال مولد

برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال مولد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: اخیرا یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را تبدیل به ریال کردیم و تلاش داریم با روش‌های مختلف آن را تبدیل به یک منابع پایدار برای ایجاد اشتغال مولد کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، در نشست یک روزه اساتید و روسای دانشگاه‌ها که با موضوع بررسی تحریم‌ها و راهکارهای مقابله با آن در دانشگاه الزهرا در حال برگزاری است محمدرضا شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با معرفی کتاب تجربیات ۱۲ وزیر در حوزه اشتغال، گفت: مکتوب کردن و مدون کردن تجربیات وزرا که هر کدام در برهه خاص سیاست‌گذار بخش اشتغال بودند کار ارزشمندی است و می‌تواند به ما در سیاست‌گذاری‌های جدید و تعیین مسیر راه کمک کند. این کار را اکثر دانشگاه‌ها همچون کندی کانادا و اندیشکده بروکلین انجام داده‌اند و امیدوارم در سایر حوزه‌ها این با کمک شما اساتید دانشگاه این کار ادامه پیدا کند.

وی سپس با تشریح وضعیت اشتغال در ابتدای انقلاب گفت: ما در سال‌ اول انقلاب ۳۰ میلیون جمعیت و مشارکت اقتصادی متوسط به پایین داشتیم ضمن آنکه هیچ کدام از ابزار تکنولوژی و وسایل رفاهی امروز وجود نداشت. اما اکنون با ۸۱ میلیون جمعیت و مشارکت اقتصادی متوسط به بالا و توقعات بالاتر به همراه یک انقلاب ایدئولوژیک که منحصر به مرزهای داخلی نمی‌شود روبرو هستیم که تاثیرات مثبت و منفی در حوزه اشتغال دارد.

وی ادامه داد: به باور اکثر علمای اقتصادی اشتغال قلب اقتصاد یک کشور است در برخی دوره‌ها اشتغال به عنوان یک برنامه مستقل از سیاست‌های اقتصادی تعریف می‌شد. به طور مثال منابع مالی در اختیار یک حوزه برای این امر اختصاص پیدا می‌کند در حالی که اشتغال با مسائل مختلفی اعم از فرهنگی و اجتماعی سروکار دارد و نمی‌توان فقط با دادن تسهیلات و پول‌پاشی به آن دست پیدا کرد. ما بارها با توجه به این اصل این کار را تکرار کردیم.

وی با اشاره به بودجه‌های اختصاص یافته در دولت‌های مختلف برای اشتغال گفت: در دولت آقای خاتمی که من در آن مسئولیت داشتم، در سال پایانی، ۹۰۰ میلیارد تومان برای این حوزه در نظر گرفته شد و هنگامی که دولت یازدهم بر سر کار آمد این عدد به ۴۵ هزار میلیارد تومان رسیده بود. اخیرا نیز یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را تبدیل به ریال کردیم و تلاش داریم با روش‌های مختلف آن را تبدیل به یک منابع پایدار برای ایجاد اشتغال مولد کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.