صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مقام آمریکایی: امیدواریم «اینستکس» موفق شود
مقام آمریکایی: امیدواریم «اینستکس» موفق شود

مقام آمریکایی: امیدواریم «اینستکس» موفق شود

کسب و کار نیوز- یک مقام آمریکایی به نشریه «پالیتیکو» گفته است که واشنگتن امیدوار است ساز و کار موسوم به «اینتسکس» موفق شود و ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای ادامه دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، در حالی که آمریکا بیش از یک سال است که از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده و تحریم‌های متعددی علیه ایران وضع کرده، اما یک مقام آمریکایی در واکنش به تصمیم اخیر ایران برای کاهش تعهد به برجام، ابراز امیدواری کرده که با موفقیت ساز و کار اروپایی موسوم به «اینستکس»، ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای ادامه دهد.

اخبار سیاسی- پایگاه «پالیتیکو» در گزارشی با موضوع دو پرونده مهم سیاست خارجی دولت « دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور آمریکا یعنی ایران و کره شمالی، نوشته است که هرچند پیونگ یانگ مسیر گفت‌وگو با آمریکا را در پیش گرفته، اما ایران نه تنها با گفت‌وگو تحت فشار موافقت نکرده، بلکه اقداماتی در جهت افزایش فشار به طرف مقابل در دستور کار قرار داده است.

پالیتیکو نوشته است: «مقامات [آمریکایی] و تحلیلگران می‌گویند اقدامات ایران قماری حساب‌شده و تلاشی برای تنبیه ترامپ و در عین حال فشار به سران اروپایی خواهان نجات توافق، برای ایستادن در برابر ایالات متحده است. ایرانی‌ها همچنین احتمالا شرط بسته‌اند که ترامپ، که علاقه چندانی به جنگ نشان نداده، طرف نخستی باشد که پا پس می‌‌کشد و تحریم‌ها را در ازای مذاکره، بر می‌دارد.»

«سوزان مالونی» تحلیلگر امور ایران در مؤسسه «بروکینگز» می‌گوید ایران با عبور از برخی از محدودیت‌های برجام، تلاش می‌کند تا «پاسخ ایالات متحده و دیگر طرف‌های ذی‌نفع را بسنجد. اینکه دولت بی‌ثبات ایالات متحده را بسنجید و مقداری هم اضطرار به دیگر طرف‌های توافق وارد کنید، روش بسیار مؤثری است.»

ابراز امیدواری به حفظ برجام
در همین گزارش، یک مقام آمریکایی مطلع از موضوع، گفته است که دولت ترامپ امیدوار است سه اتفاق رخ دهد: اروپایی‌ها برای بازداشتن ایران از نقض توافق هسته‌ای، تحریم‌هایی علیه ایران وضع کنند؛ ساز و کار مالی اروپایی برای انتقال اقلام «غیرتحریمی» موفق شود؛ و حضور نظامی ایالات متحده در غرب آسیا برای بازداشتن ایران از تنش نظامی، کافی باشد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.