صفحه اصلی / استان ها / وداع با دنیا با یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در کرج
وداع با دنیا با یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در کرج

وداع با دنیا با یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در کرج

کسب و کار نیوز: ‌رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج گفت: کفن و دفن هر نفر حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سازمان هزینه دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, ‌حمیدرضا عسگری اظهار کرد: امسال شاهد افزایش ۱۱ درصدی قیمت قبور جاری آرامستان بهشت سکینه (س) بودیم که این افزایش قیمت در مقایسه با افزایش چندین برابری اجناس و اقلام کفن و دفن، عادلانه به نظر می‌رسد.
وی ادامه داد: در حال حاضر هزینه‌های کفن و دفن هر نفر به جز در نظر گرفتن زمین بین یک میلیون و ۵۰۰ تا یکی میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تمام می‌شود که بخش عمده‌ای از این هزینه‌ها شامل سوبسید می‌شود.
وی توضیح داد: در حال حاضر با افزایش ۸۰ درصدی برخی اقلام کفن و دفن چون سدر، نایلون، پنبه، کافور و … مواجه هستیم که این افزایش قیمت‌ها تنها ۱۱ درصد یعنی ۲۲ هزار تومان به قیمت قبلی کفن و دفن اضافه کرده است.
این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تغییر در قیمت قبور پیش خرید افزود: قبلاً در تمامی قطعات قیمت پیش خرید قبر یکسان بود ولی در حال حاضر با در نظر گرفتن شرایطی چون داشتن آلاچیق، موقعیت قبر و … متفاوت شده است.
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت مشارکت شهروندان در پاکیزه نگه داشتن فضای عمومی بهشت سکینه (س) ابراز کرد: هر چند نیروهای این سازمان به طور مستمر در حال نظافت قطعات این آرامستان هستند ولی به دلیل وسعت زیاد این مجموعه انتظار اصلی از زائرین اهل قبور و خانواده‌های متوفیان است تا نظافت را رعایت کنند.
عسگری افزود: دبه آب برای شستشوی قبرها و بطری آب معدنی بیشترین زباله‌های تولیدی در آرامستان بهشت سکینه (س) هستند که از شهروندان انتظار می‌رود برای جلوگیری از مخدوش شدن چهره این مجموعه آنها را در سطل‌های زباله که تعدادشان کم نیست بیندازند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.