صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / بانک مرکزی به دنبال ارز صادراتی
بانک مرکزی به دنبال ارز صادراتی

یک مقام مسئول اعلام کرد

بانک مرکزی به دنبال ارز صادراتی

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه بانک مرکزی همچنان به دنبال ارز صادراتی گفت: باید از درآمدهای صادراتی صیانت کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  فرهاد نوری در همایش تامین مالی صادرات گفت: یک تصمیم در عین حال که می تواند برای یک گروه خوشایند باشد، برای سایر گروهها ممکن است ناخوشایند باشد؛ این در حالی است که معافیت صادرات صنایع کوچک از فروش ارز به سامانه نیما برداشته شده؛ چراکه برخی از صادرکنندگان نسبت به آن اعتراض داشتند.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت افزود: بانک مرکزی در تلاش است تا از درآمدهای ارزی کشور صیانت کند و در این روزها کمی جدی تر شده است؛ این در حالی است که سیاست بازگشت ارز باید با تأمل بیشتری پیاده شود.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی معذورات خود را در تامین ارز دارو، مواد اولیه، کالاهای اساسی و نیازمندی های کشور دارد و نمی توان انتظار داشت آن را نادیده بگیرد؛ این در حالی است که بانک مرکزی نمی تواند تنها برای یک گروه تصمیم بگیرد. به هر حال بانک مرکزی به دنبال حفظ درآمدهای ارزی کشور است.

نوری گفت: سازمان توسعه تجارت به خاطر وظیفه ذاتی خود مشاوره های بسیاری به هیئت دولت ارائه داده و ابتکاراتی هم داشته است که از جمله آن تشکیل شورای راهبردی تجارت خارجی کشور است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.