صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / استفاده از برق یارانه ای برای تولید بیت کوین حکم قاچاق را دارد
استفاده از برق یارانه ای برای تولید بیت کوین حکم قاچاق را دارد

استفاده از برق یارانه ای برای تولید بیت کوین حکم قاچاق را دارد

رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه همه مردم در درآمد بیت کوین حاصل از برق دولتی سهم دارند، یارانه برق را منجر به افزایش کشش به سمت این ارز دانست.

به گزارش کسب و کار نیوز، رمضانعلی سبحانی فر رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش مصرف برق در کشور برای تولید بیت کوین اظهار کرد: متاسفانه مجلس هنوز در این زمینه ورود نکرده است و قاعدتا کمیسیون انرژی باید در این حوزه وارد شود زیرا مصرف بالای انرژی یکی از موارد مرتبط با بیت کوین است. وی اشاره کرد: از کشورهای خارجی خیلی ها علاقه مند به سفر به ایران برای سرمایه گذاری در بیت کوین هستند زیرا برق نسبت به سایر کشورها در ایران ارزان است. به صورت غیر رسمی شاهد هستیم در زیرپله ها یا سوله هایی خاص از برق جهت تولید بیت کوین استفاده می کنند و حتی گاها شاهد هستیم به صورت رایگان و یا با قیمت بسیار اندک از برق بیت کوین استفاده می کنند.

رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از یارانه ای که به برق اختصاص داده می شود، آن را عامل اصلی برای سوء استفاده جهت تولید بیت کوین و افزایش ۵۰۰ مگاواتی برق در کشور دانست و گفت: این رفتار نوعی قاچاق برق محسوب می شود که بر خلاف قاچاق سوخت، در داخل کشور انجام می شود. وی تاکید کرد: باید ساز و کاری تعریف شود که تولید مصرف جمع آوری شود و یا اینکه تعرفه کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند بالا برود و اگر درآمدزایی و خلق ثروت دارد، باید نتیجه آن به عموم مردم پرداخت شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.