سئو به زبان ساده – قسمت دوم

اجزای سئوی داخلی

با مفهوم سئو و عملکرد گوگل آشنا شدیم. حال می خواهیم بدانیم چه فاکتورهایی کمک می کند سئوی سایت بهتر شود.

به گزارش کسب و کار نیوز ، همه فاکتورهایی که موجب  موفقیت و بهبود سئوی سایت می شوند می توان در دو دسته زیر جای داد:

  • سئوی داخلی صفحه On-the-page SEO
  • سئوی خارجی سایت Off-the-page SEO

هر یک از این دسته ها خود به زیرمجموعه های کوچکتری تقسیم می شوند. به ترتیب به شرح هریک می پردازیم.

لازم است گفته شود که همه فاکتورهای سئو به یک اندازه مهم نیستند و بر روی برخی از فاکتورها، تاکید بیش از حد می شود بااین حال همه آنها به  صورت ترکیبی بر بهبود سایت موثر هستند. به طور مثال اگر صفحه ای از سایت محتوای بی کیفیتی داشته باشد ولی پیوندهای زیادی به سایر صفحات سایت داشته باشد باز آن بهبودی که انتظار می رود رخ نمی دهد. بنابراین رعایت همه فاکتورهای سئو می تواند احتمال موفقیت را افزایش دهد.

سئوی داخلی

با پیشرفت الگوریتم‌های رتبه دهی شامل مرغ مگس خوار (Hummingbird)، پاندا (Panda) و رنک برین (RankBrain)، اهمیت معنایی در صفحات روزبه‌روز بیشتر می‌شود و همچنین هر روز گوگل باهوش‌تر می‌شود و استراتژی سئوی داخلی شما هم نیز باید همین‌طور شود.

سایت moz سئوی داخلی را اینگونه تعریف می کند: “عمل بهینه سازی صفحات اختصاصی سایت در جهت کسب رتبه بالاتر و به دست آوردن ترافیک از موتورهای جستجو”

سئوی داخلی به محتوا، معماری سایت و کدهای html می پردازد. هر یک از این موارد خود به جزئیات دقیق تر تقسیم می شود:

 

در محتوا، موارد زیر بررسی می شود :

  • آیا همه محتواها به خوبی نوشته شدند و کیفیت محتواها عالی است ؟
  • کلمات کلیدی محتوا را به درستی انتخاب کردید و اینکه همان کلمات مورد نظر کاربران است؟
  • آیا پاراگراف ها و کلمات محتوا، خوانا و به درستی مرتب شدند؟
  • صفحات دارای محتوای تازه و عنوان های جذاب هستند؟
  • از تصاویر، موقعیت جغرافیایی، اخبار، ویدئو در سایت خود استفاده کردید
  • محتوای شما به سوالات و نیازهای کاربران پاسخ می دهد

محتوا صرفا چیدن کلمات پشت هم  و ارائه آن به کاربران نیست. تولید محتوا، کاری اجباری و سخت نیست اگر استراتژی برای آن طراحی کرده باشید

در معماری سایت به موارد زیر می پردازد:

  • موتورهای جست و جو می توانند به آسانی صفحات سایت را کرال کنند
  • سایت در برنامه های گوشی به خوبی کار می کند
  • آیا سرعت سایت سریع است
  • آیا در URL های سایت از کلمات کلیدی قوی استفاده شده است

 

در HTML ، گزینه های زیر را مدنظر دارد:

 

  • تگ عنوان HTML ، کلمات کلیدی مرتبط با عنوان محتوا را شامل می شود
  • آیا تگ متادیسکریپشن به خوبی آنچه در آن صفحه وجود دارد را توصیف می کند
  • صفحات از داده های ساختار یافته استفاده می کنند
  • آیا در صفحات سایت رنگ ها یا طراحی طوری هستند که کلمات به آسانی خوانده شوند
  • آیا دسته بندی های سایت از کلمات کلیدی و اصول خاص استفاده کرده است که به آسانی به آنها دسترسی داشت

 

نوشته: الهام ابوالفضلی

 

همچنین مطالعه کنید:

تجارت الکترونیکی در بازارهای سنتی افزایش یافت/ادامه رشد شتابان تجارت الکترونیکی

شایلی قرائی به گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، «امین کلاهدوزان» در نخستین جلسه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.