صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / دولت برای تامین مواد اولیه صنایع دستی یارانه بدهد
دولت برای تامین مواد اولیه صنایع دستی یارانه بدهد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

دولت برای تامین مواد اولیه صنایع دستی یارانه بدهد

کسب و کار نیوز :معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، افزایش تعامل بین تولیدکنندگان صنایع دستی و مردم را از آثار مثبت برگزاری نمایشگاه صنایع دستی دانست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, جواد رحمتی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که باید در بخش صنایع دستی ظرفیت‌های جدید اشتغال را تعریف کنیم، افزود: اشتغال زمانی ایجاد می‌شود که با حداقل‌ترین سرمایه بتوان کاری را آغاز کرد، اشتغال زایی با کم‌ترین هزینه در بخش صنایع دستی نیز یکی از مزیت‌های این بخش محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: معتقدم زمینه‌های فراوانی برای ایجاد اشتغال در بخش صنایع دستی وجود دارد، اکنون جهت ایجاد سه بازارچه‌ی دائمی برای تولید و عرضه‌ی صنایع دستی به صورت مستقیم در استان تلاش می‌کنیم.
وی افزود: معتقدم افزایش تولیدات صنایع دستی که با گذشته و هویت فرهنگی ما عجین بوده، به عمومی کردن استفاده‌ی آن در بین مردم رونق می‌بخشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که استان ما در بخش صنعت پیشرفت چشمگیری داشته ولی در بخش خدمات گردشگری پیشرفت آنچنانی نداشته‌ایم، گفت: در چنین نمایشگاه‌هایی تنوع زیادی در بخش صنایع دستی وجود دارد و ظرفیت بالایی برای اشتغال زایی در این بخش ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به نحوه‌ی جذب کردن مردم به سوی صنایع دستی، گفت: صنایع دستی دارای ویژگی‌های متفاوتی است؛ به عنوان مثال ارزش و بهای خودروهای دست‌ساز در کشوری مانند ایتالیا چندین برابر خودروهایی بوده که در صنایع و از طریق رباتیک تولید می‌شود.
وی با اشاره به ارزش و جایگاه فرش دستبافت در صنایع دستی، افزود: بی شک صنایع دستی هنری با ارزش است، قطعاً بها و ارزش فرش دست بافت باید بیشتر از فرش ماشینی باشد، چرا که بافنده‌ی فرش چند ماه زمان خود را صرف بافت یک فرش می‌کند.
رحمتی با اشاره به نحوه عمومی کردن فرهنگ استفاده از صنایع دستی در زندگی مردم، گفت: دولت باید از افرادی که در این زمینه فضا ایجاد کرده، در تأمین مواد اولیه صنایع دستی حمایت کند تا هزینه‌های اولیه‌ی تولیدکنندگان با پرداخت یارانه رفع شود.
وی بیان کرد: همه واقف هستیم که استفاده از صنایع دستی در گوشه‌ای از منزل یا حتی محل کار، می‌تواند احساس خوشایندی در هر فردی ایجاد کند و معتقدم جایگاه صنایع دستی می‌تواند در زندگی مردم اثرات مثبتی داشته باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه صنایع دستی در استان، افزود: با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی ظرفیت‌ها به مردم معرفی می‌شود، چرا که اکثر کالاها و آثار هنری که در کارگاه‌های کوچک ساخته می‌شود، به طور مستقیم در دسترس مردم قرار نمی‌گیرند و توسط واسطه از تولید کنندگان به قیمت و ارزش کم‌تری خریداری شده و با قیمت بالایی به مردم فروخته می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.