صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / تمرینات کششی در محیط کار سبب افزایش انرژی کارمندان می‌شود
تمرینات کششی در محیط کار سبب افزایش انرژی کارمندان می‌شود

تمرینات کششی در محیط کار سبب افزایش انرژی کارمندان می‌شود

کسب و کار نیوز:عضو انجمن پزشکان ورزشی ایران معتقد است: انجام تمرینات کششی در محیط کار سبب اکسیژن‌رسانی بیشتر به اندام‌ها و رفع خستگی می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسین سعادت مهر افزود: پشت میز نشینی‌های طولانی‌مدت عوارض زیادی را بدن به وجود می‌آورد که برخی از این عوارض و مشکلات جسمانی عبارتند از کمردرد، گردن درد، گوژپشتی، شانه‌های نابرابر و افتاده و مشکلات ستون فقرات است.
وی گفت: ورزش در محیط کار حتی به مدت ۵ دقیقه سبب افزایش سطح انرژی و بازدهی بیشتر، افزایش خون‌رسانی به اندام‌ها، رفع خستگی جسمی و ذهنی و پیشگیری از ناهنجاری‌های اسکلتی می‌شود.
عضو انجمن پزشکان ورزشی ایران خاطرنشان کرد: تنظیم نور محیط کار، فاصله مانیتور از چشم شما، ارتفاع صندلی تا میز کار و پشتی مناسب، استفاده از زیر پایی مناسب ۴ مورد از مهم‌ترین کارهایی است که باید در محیط کار رعایت شود. البته برای شروع تمرینات ورزشی بهتر است ابتدا از جایتان بلند شوید کمی قدم بزنید و سپس روی صندلی خود بنشینید و تمرینات را انجام دهید. همچنین می‌توانید برای ۵ دقیقه به حیاط‌خلوت پشت اداره یا هر مکان آزادی که در دسترس شما هست بروید و این تمرینات را انجام دهید در غیر این صورت پس از کمی راه رفتن روی صندلی بنشینید و شروع کنید.
سعادت مهر افزود: انجام تمرینات قدرتی و تقویتی در محیط کار پیشنهاد نمی‌شود، زیرا بدن به‌اندازه کافی خسته است و شما نباید فشار مضاعف مجددی به آن وارد کنید بهتر است تمرینات قدرتی و تقویتی را به زمان دیگری موکول کنید و در محیط کار سعی کنید تمرینات کششی را انجام دهید تا خستگی‌تان رفع شود.
عضو انجمن پزشکان ورزشی ایران اضافه کرد: در ابتدا ۵ مرتبه دم و بازدم عمیق انجام دهید به این صورت که عمل دم از بینی و بازدم از دهان انجام شود. این کار سبب اکسیژن‌رسانی بیشتر به اندام‌ها خواهد شد. همچنین دست‌ها را قلاب کرده و بالای سر ببرید ۱۰ ثانیه مکث کنید و سپس در همین حالت ۵ مرتبه دست‌ها را رو به عقب ببرید تا عضلات زیر بغل و سینه‌تان کشیده شود. حال هر دو دست را بالا ببرید به طوری که کف دو دست رو به هم باشد و بدون این آرنجتان را خم‌کنید دست‌ها را به سمت بالا بکشید کمی مکث کنید و سپس این حرکت را ۱۰ مرتبه تکرار کنید انجام این حرکت از افتادگی شانه‌ها جلوگیری می‌کند.
وی ادامه داد: در ادامه دست‌ها را در طرفین باز کنید و سعی کنید انگشتان دست را به روی ساعد و سپس پشت ساعد دست نزدیک کنید تا رو و پشت دستتان کشید شود. در همین حالت دست‌ها را به‌صورت دورانی رو به عقب بچرخانید این حرکت را ۵ مرتبه تکرار کنید. یکدست را روی دسته صندلی بگذارید و دست دیگر صاف کنار سر قرار بگیرد به سمت دستی که روی صندلی قرار دارد خود را خم‌کنید تا عضلات کمر و پهلو کشیده شود و سپس جای دست‌ها را عوض کنید و در سمت دیگر این کار را تکرار کنید سعی کنید در هر کشش ۱۰ ثانیه مکث کنید. دقت شود در حالت کشش نفس حبس نشود و دم و بازدم ادامه داشته باشد.
سعادت مهر در پایان اظهار کرد: حالا یک‌پا را از زمین بلند کرده، پا را صاف نگه‌دارید تا عضلات پشت ساق و ران کشیده شود، در این حالت می‌توانید پنجه پا را ۵ مرتبه به سمت داخل و بیرون حرکت دهید و در ادامه این کار را با پای دیگر تکرار کنید. حال یک‌پا را روی پای دیگر قرار دهید و آهسته به سمت جلو خم شوید تا سر انگشتانتان به زمین نزدیک شود و سپس جای پا را عوض کنید. اکنون مجدد پاها را روی‌هم بیاندازید و با دست راست زانوی پای چپ را به سمت راست بکشید تا عضلات سرنی و ران کشیده شود و سپس این کار را با پای دیگر تکرار کنید.

 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.