صفحه اصلی / سرخط خبرها / سفر اتباع خارجی به مشهد از طریق راه آهن افزایش یافت
سفر اتباع خارجی به مشهد از طریق راه آهن افزایش یافت

سفر اتباع خارجی به مشهد از طریق راه آهن افزایش یافت

کسب و کار نیوز : سرپرست اداره کل راه آهن خراسان گفت: در فصل بهار سفر مسافران و زائران خارجی با قطارهای مسافربری در مسیرهای منتهی به مشهد در مقایسه با بهار سال گذشته پنج درصد رشد داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, مصطفی نصیری روز شنبه افزود: طی سه ماه نخست سال جاری ۲۸ هزار و ۱۸۴ مسافر و زائر خارجی از کشورهای عراق، لبنان، کویت، پاکستان، هندوستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس جهت تشرف و زیارت مرقد مطهر امام هشتم (ع) به مشهد عزیمت نموده و ناوگان ریلی را برای تردد در این مسیر انتخاب کرده‌اند.
وی گفت: صدور بلیت این افراد بر اساس شماره گذرنامه و یا شماره شناسایی مندرج در کارت آمایش اتباع خارجی انجام می‌شود که البته همراه داشتن اجازه نامه تردد توسط مسافران دارنده کارت آمایش الزامی است.
طی بهار سال جاری دست کم ماهانه یک میلیون مسافر ریلی در مسیرهای منتهی به مشهد جا به جا شده اند.
پارسال ۱۴ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۴۹۳ مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جا به جا شدند که از زمان راه اندازی خط ریلی مشهد در سال ۱۳۳۶ خورشیدی تاکنون بی سابقه بود و رکوردی جدید محسوب می شود. از سوی دیگر سالانه ۴۲ درصد مسافران شبکه ریلی کشور در مسیرهای منتهی به خراسان رضوی جا به جا می‌شوند.
طول شبکه ریلی ایران ۱۰ هزار کیلومتر است که هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن معادل ۱۴ درصد در خراسان رضوی قرار دارد و این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر در ناوگان ریلی کشور را به خود اختصاص داده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.