صفحه اصلی / استان ها / تشدید نظارت برای جلوگیری از فعالیت مزارع استخراج “بیت کوین” در کرمانشاه
تشدید نظارت برای جلوگیری از فعالیت مزارع استخراج “بیت کوین” در کرمانشاه

تشدید نظارت برای جلوگیری از فعالیت مزارع استخراج “بیت کوین” در کرمانشاه

کسب و کار نیوز :مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از تشدید نظارت برای جلوگیری از فعالیت احتمالی مزارع استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) در استان خبر داد و گفت: تا کنون موردی در این زمینه مشاهده نکرده ایم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, امیدعلی مرآتی با اشاره به مطرح شدن موضوع فعالیت مزارع استخراج ارز دیجیتال که برخی استان‌های کشور با آن مواجهند و باعث افزایش قابل توجه مصرف برق می‌شود، اظهار کرد: بر اساس دستور وزارت نیرو نظارت‌ها را در این زمینه تشدید کرده‌ایم و در صورت مشاهده مواردی از فعالیت‌های استخراج ارز دیجیتال، برخوردهای لازم با افراد متخلف صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: با وجود تشدید نظارت‌هایی که داشته‌ایم، تاکنون موردی از فعالیت‌های استخراج ارز دیجیتال در استان وجود نداشته است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه استخراج ارز دیجیتال به میزان قابل توجهی مصرف برق را افزایش می‌دهد و از این طریق قابل شناسایی است، عنوان کرد: گفته می‌شود مصرف برق استخراج ارز دیجیتال معادل مصرف برق حدود ۲۴ واحد مسکونی در طی یکسال است.
مرآتی خاطرنشان افزود: این میزان مصرف برق هم آسیب جدی به خطوط و تأسیسات برق وارد می‌کند و هم باعث خاموشی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه عمده استخراج ارز دیجیتال در مناطقی انجام می‌شود که برق ارزانتری دارد، یادآور شد: مناطقی که برق کشاورزی و صنعتی دارد بیشتر مورد استفاده برای استخراج ارز دیجیتال قرار می‌گیرد و از همین رو در اولویت نظارت است.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.