صفحه اصلی / اجتماعی / واگذاری شستا با اولویت فروش به بخش تعاون، گسترش می یابد
واگذاری شستا با اولویت فروش به بخش تعاون، گسترش می یابد

واگذاری شستا با اولویت فروش به بخش تعاون، گسترش می یابد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تمام واگذاری مجموعه شستا و صندوق‌های بازنشستگی به ترتیب اولویت فروش به بخش تعاون، گسترش می یابد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری امروز (شنبه) در صبحانه کاری با «محمد کبیری» معاونت امور تعاون وزارت کار و «بهمن عبداللهی» رئیس اتاق تعاون ایران که در اتاق تعاون ایران برگزار شد در جمع خبرنگاران، گفت: مجموعه شستا و همه صندوق ها بر اساس دستور صادره به سمت نظام بنگاه‌داری حرکت کردند و بخشی از بنگاه‌های در اختیار که باید منحل می شدند را منحل کرده و بخش‌هایی که برای ادغام شرایط مطلوبی دارند را ادغام می کنند.

وی افزود: واگذاری‌ها با اولویت واگذاری به بخش تعاون است و شیوه نامه انجام آن بین صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و معاونت تعاون کار تنظیم شده و شیوه نامه دیگری در دست تنظیم است.

شریعتمداری افزود: اما بخش بزرگتر، بخش خصوصی سازی دولتی و واگذاری شرکت‌های دولتی در سطوح استانی است و توصیه ما این است که استانداران و وزارت اقتصاد به قوانین مربوط در واگذاری به بخش تعاون اهتمام بیشتری به عمل آورند و شرایطی فراهم کنند که سهم تعاونی ها بیشتر باشد و در این صورت سهم ٢۵ درصدی تعاونی ها در اقتصاد نیز محقق می شود.

وزیر تعاون ادامه داد: با واگذاری شرکت‌ها به تعاونی چون عدالت محور است و همه مردم حضور دارند بسیاری از دعاوی که با آن مواجه هستیم نیز وجود نخواهد داشت.

وی همچنین در خصوص حل مشکلات معیشتی کارگران در این شرایط گفت: شرایط تورم در ماه‌های اولیه بروز بحرانی که توسط نظام سلطه در کشورمان تحمیل شده بود طوری بود که در برخی ماه‌ها با ۶ درصد تورم مواجه بودیم اما اکنون در آن شرایط نیستیم با این وجود سازمان تمام تلاش خود را انجام داده تا با کمک نهادهای مختلف و سیاست‌های کلان جلوی سرعت رشد قیمت مواد اولیه و محصولات نهایی را بگیرند و در کنار آن مجموعه اتاق تعاون اعلام آمادگی کرده تا در سیستم‌های توزیع کالاهای یارانه ای در خدمت بخش توزیع کشور باشد تا محصول نهایی با قیمت مطلوب‌تری به دست کارگران برسد.

عضو کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: در این زمینه، تقویت‌بخشی تعاونی‌های کارگری به خصوص «تعاونی امکان» که از مهمترین بخش‌های تعاونی کشور است از طریق تأمین مالی سیستم بانکی، بانک توسعه کارگران و بانک رفاه کارگران برای نیازمندی‌های آنها و هم از طریق پیگیری تخصیص منابع ارزی برای نیازمندی‌هایی که این مرکز بزرگ در اختیار دارد از جمله برنامه‌های ماست که با همکاری بین معاونت تعاون و اتاق تعاون و اتحادیه توزیع امکان در نظر گرفتیم تا شرایطی فراهم شود که کالاها با قیمت مطلوب‌تری به دست نیازمندان برسد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.