صفحه اصلی / اسلایدر / عرضه‌کنندگان ارز ناشی از صادرات غیرکالایی هویت‌سنجی می شوند
عرضه‌کنندگان ارز ناشی از صادرات غیرکالایی هویت‌سنجی می شوند

تغییرات سامانه نیما برای صادرکنندگان حوزه غیرکالایی

عرضه‌کنندگان ارز ناشی از صادرات غیرکالایی هویت‌سنجی می شوند

سامانه نیما طی روزهای اخیر، تغییراتی را بر روی شیوه‌های عرضه ارز از سوی فروشندگان اعمال کرده که بر اساس آن، عرضه‌کنندگان ارز ناشی از صادرات غیرکالایی(خدمت) هویت‌سنجی می‌شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، سامانه نیما طی روزهای گذشته برخی تغییرات را بر روی عرضه‌کنندگان ارز اعمال کرده است که بر اساس آن، یک فروشنده ارز که منابع ارزی وی ناشی از صادرات غیرکالایی (خدمت) است، همچون گذشته صرفاً با ورود یک کد ملی نمی‌تواند اقدام به عرضه ارز کند؛ بلکه قرار است هویت‌سنجی بر روی صحت ادعای ارز عرضه شده، صورت بگیرد.

یک مقام مسئول در نظام بانکی گفت: ظرف روزهای گذشته این سامانه تغییراتی را بر روی دسترسی عرضه‌کنندگان ارز فراهم کرده که بر اساس آن، یک فرد صرفاً با ادعای داشتن ارز نمی‌تواند در سامانه وارد شده و اقدام به عرضه ارز خود کند؛ بلکه در مورد صادرکنندگان غیرکالایی یعنی افرادی که خدمت صادر کرده یا منابع ارزی خارج از کشور دارند، هویت‌سنجی و اعتبارسنجی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: مراحل این اعتبارسنجی در اختیار بانک مرکزی است و البته همچنان صادرکنندگان و واردکنندگان به عنوان عرضه‌کنندگان و فروشندگان ارز، باید دقت لازم را در مورد خرید و فروش‌های خود و صحت ادعای طرف مقابل داشته باشند.

این مقام مسئول در نظام بانکی تاکید کرد: سامانه نیما به دقت در حال انجام امور مربوط به معاملات ارزی است و هیچگونه خللی در کار مرتبط با این سامانه رخ نداده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.