صفحه اصلی / استان ها / لزوم احیاء ۵ هزار هکتار بافت فرسوده در ۲۷۰۰ محله استان کرمان
لزوم احیاء ۵ هزار هکتار بافت فرسوده در ۲۷۰۰ محله استان کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان عنوان کرد

لزوم احیاء ۵ هزار هکتار بافت فرسوده در ۲۷۰۰ محله استان کرمان

کسب و کار نیوز :مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: بیش از 5 هزار هکتار بافت فرسوده در قالب 2700 محله در استان کرمان وجود دارد باید احیا شوند و برای ساخت و ساز در این محلات به متقاضیان تسهیلات کم بهره 9 درصد و 18 درصد بدون سپرده گذاری اعطا می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمدمهدی بلوردی شامگاه ۱۲ تیر ماه در جلسه‌ای با موضوع بازآفرینی شهری با حضور مسئولان شهرستان رفسنجان اظهار کرد: محلات هدف ما بافت‌های فرسوده و سکونت گاه‌های غیررسمی است که متقاضیان طرح بازآفرینی می‌توانند از دو محل تسهیلات بگیرند.
وی ادامه داد: در رفسنجان به ازای هر واحد ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بازآفرینی بدون سپرده تعلق می‌گیرد یا اگر فرد توسعه‌گر باشد و شرکت سازنده باشد برای هر واحد ۳۰ میلیون تومان دیگر تسهیلات تعلق می‌گیرد که در مجموع می‌توانند ۷۰ میلیون تومان وام بگیرند.
بلوردی افزود: اگر افراد از سیستم‌های نوین ساختمان سازی استفاده کنند به ازای هر واحد ۵۰ میلیون تومان ۱۸ درصد و در مجموع ۹۰ میلیون تومان بدون سپرده تسهیلات دریافت کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان خاطرنشان کرد: اراضی که در مالکیت بازآفرینی هستند در اختیار توسعه گر قرار می گیرد با قرارداد مشارکت یک سوم سهم ما که اراضی به عنوان آورده و دو سوم سهم شریک ما می‌شود. در این راستا نظام مهندسی و شهرداری هم همکاری می‌کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.