صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / تاثیر آب درمانی در اسپاسم عضلانی و آرتروز مفاصل
تاثیر آب درمانی در اسپاسم عضلانی و آرتروز مفاصل

تاثیر آب درمانی در اسپاسم عضلانی و آرتروز مفاصل

کسب و کار نیوز :یک متخصص پزشکی ورزشی معتقد است که آب درمانی و استخر سبب بهبود آرتروز مفاصل و دردهای عضلانی می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر شاهین صالحی درباره تأثیر آب درمانی در کاهش دردهای عضلانی و آرتروز مفاصل اظهار کرد: برخلاف تصور خیلی‌ها که بر این باورند استفاده از استخر در ایام تابستان سبب انتقال بعضی از بیماری‌ها و تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود این طور نیست، بلکه اگر یکسری اصول بهداشتی و استاندارد رعایت شود نه تنها استخر عامل انتقال بیماری نیست، بلکه ورزش مناسبی برای کاهش بسیاری از دردهای اسکلتی عضلانی و مفصلی است.
وی درباره فواید استخر در کودکان گفت: کودکانی که دنبال انجام فعالیت ورزشی خود از طریق استخر هستند، آب درمانی سبب افزایش قدرت عضلات و حفظ تعادل کودکان، افزایش اعتماد به نفس و مهارت‌های کودکان و همچنین امنیت را در زندگی کودکان ارتقا می‌دهد.
متخصص پزشکی ورزشی اظهار کرد: کسانی که مبتلا به بیماری آرتروز مفاصل، دیسک کمر و بیرون زدگی دیسک و اسپاسم عضلانی هستند آب درمانی نقش مهمی در بهبود این بیماری‌ها دارد.
صالحی ادامه داد: البته کسانی که دچار بیماری گوارشی هستند یا زخم باز دارند و یا به دلیل سرماخوردگی دچار تب بالا هستند و یا روی پوست خود ضایعات تاولی و دیابت کنترل نشده دارند، نباید از استخر استفاده کنند.
وی در پایان گفت: گاهی دیده می‌شود افراد پس از استفاده از سونا یا جکوزی در استخر بلافاصله درون آب سر می‌پرند که این مساله اصلاً توصیه نمی‌شود زیرا خونی که در قسمت سطحی بدن جمع شده پس از پریدن در حوضچه آب سرد به سرعت به سمت قلب پیش می‌رود و این امر بعضی وقت‌ها می‌تواند عوارض جبران ناپذیر و یا حتی خطر مرگ را به دنبال داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.