صفحه اصلی / استان ها / آغاز به کار جشنواره “اقوام و عشایر” همزمان با میلاد حضرت معصومه(س)
آغاز به کار جشنواره “اقوام و عشایر” همزمان با میلاد حضرت معصومه(س)

آغاز به کار جشنواره “اقوام و عشایر” همزمان با میلاد حضرت معصومه(س)

کسب و کار نیوز : رئیس اداره گردشگری و امور زائرین سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم خبر داد: جشنواره "اقوام و عشایر" همزمان با میلاد کریمه اهل بیت(س) در بوستان علوی قم، افتتاح می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حمید نادری عنوان کرد: جشنواره “اقوام و عشایر” به منظور معرفی توانمندی های روستاییان و عشایر کشور به ویژه استان قم، همزمان با دهه کرامت در بوستان علوی قم برگزار می شود.
وی افزود: در این جشنواره، قومیت های مختلف ۲۰ استان کشور از جمله قم، در قالب سیاه چادر و به همان شکل سنتی روستایی، به عرضه محصولات و کالای خود می پردازند، ضمن اینکه پخت نان و برخی غذاهای محلی در همان مکان انجام می شود.
رئیس اداره گردشگری و امور زائرین سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، گفت: برخی توانمندی های روستاییان در قالب میزهای عرضه کالا تعریف شده است و محصولاتی همچون خشکبار جهت فروش، عرضه می شود.
نادری بیان کرد: استان هایی نظیر تبریز، مشهد، اصفهان، گیلان، تهران، زنجان و یزد از جمله شرکت کنندگان در این جشنواره هستند که سوغات شهرهای خود را در معرض فروش می گذارند.
وی با اشاره به برگزاری بازی های بومی و محله ای در نمایشگاه “اقوام و عشایر” اظهارکرد: هرشب در این نمایشگاه، بازی های بومی و همچنین جنگ شادی برگزار می شود، همچنین در کنار این برنامه های فرهنگی، برنامه های آموزشی نیز اجرا خواهد شد.
رئیس اداره گردشگری و امور زائرین سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، تاکید کرد: با همکاری آستان قدس رضوی، هر شب در غرفه زائرِ جشنواره “اقوام و عشایر” از اشخاصی که تاکنون به مشهد مقدس سفر نکرده اند، ثبت نام به عمل آمده و قرعه کشی می شود؛ در پایان هرشب پس از انجام قرعه کشی، یک نفر برنده سفر مشهد مقدس خواهد شد.
نادری گفت: برنامه های آموزشی جشنواره “اقوام و عشایر” شامل آموزش های شهروندی همچون آتش نشانی، راهور و مهارت های زندگی می شود، غرفه کودک و نوجوان نیز از جمله دیگر برنامه های فرهنگی و آموزشی این جشنواره است.
وی افزود: این جشنواره برای اولین بار و در راستای تحقق “قم، شهر دوست داشتنی” در ۱۳ تیرماه، همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) افتتاح شده و تا ۲۱ تیرماه برپا خواهد بود، ساعت بازدید از جشنواره “اقوام و عشایر” از ساعت ۱۹ تا ۱ بامداد درنظر گرفته شده است.
رئیس اداره گردشگری و امور زائرین سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، بیان کرد: شعار “قم، شهر دوست داشتنی” به منظور معرفی فضا و ظرفیت فرهنگی و هنری استان قم، و ایجاد محیطی مهیج و تفریحی، به عنوان یک شعار اصلی برای اجرای جشنواره ها های مختلف در شهر، در نظر گرفته شده است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.