صفحه اصلی / استان ها / چرا باید عمده لباس‌های آموزش‌وپرورش از خارج استان وارد شود؟
چرا باید عمده لباس‌های آموزش‌وپرورش از خارج استان وارد شود؟

مدیرکل صمت استان کرمان خبر داد:

چرا باید عمده لباس‌های آموزش‌وپرورش از خارج استان وارد شود؟

کسب و کار نیوز :مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: ۴٫۸ درصد از صادرات غیرنفتی کشور از استان کرمان است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهدی حسینی نژاد چهارشنبه شب ۱۲ تیر ماه در مراسم گرامیداشت هفته صنعت و نشست گفتمان مدیران صنایع شهرستان رفسنجان اظهار کرد: در کشور ما انرژی خیلی ارزان است و نزدیک به ۴۵ میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت می‌کنیم در حالی که صادرات غیرنفتی کشور سال گذشته ۴۵ میلیارد دلار بود و سال ۹۶ هم ۴۴ میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت شد که یارانه هم همین رقم است.
وی افزود: تسهیلاتی که برای رونق تولید مجلس مصوب کرد و بایستی پرداخت می‌شد، نشد، در قانون مصوب شده باید ۴۰ درصد تسهیلات بانک‌ها برای رونق تولید باشد متوسط پرداختی سال‌های قبل حدود ۳۲ درصد است و سال گذشته ۲۷ درصد تسهیلات پرداخت شد.
مدیرکل صمت استان کرمان ادامه داد: طی سال‌های ۹۵ تا ۹۷ حدود ۲۰۲ واحد تولیدی موفق شدند تسهیلات رونق تولید بگیرند، این جزء سیاست‌های کلان بود که می‌خواست به تولید کمک کند اما کمک به این شکل معنا ندارد.
حسینی نژاد ابراز داشت: در سال گذشته ۶۳ درصد واحدهای ما مشکل تسهیلات و ۴۳ درصد مشکل بازار داشتند، ۴۳ صد واحدها مشکل بی‌ثباتی قیمت‌ها و۳۴ درصد بحث بیمه و مالیات داشتند که نه تنها مشکلات‌شان حل شد بلکه چند برابر هم شد.
وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت‌هایمان بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود، خاطرنشان کرد: تسهیلاتی که سال ۹۷ معین‌های اقتصادی در سیرجان برای مشاغل روستایی و خرد و واحدهای تولیدی خرد دادند، یک هزار فقره بود.
این مقام مسئول با بیان این مطلب که علی‌رغم اینکه استان ما متمول است اما منابع بانکی عمدتا در تهران است و زمانی که بانک‌ها منابع نداشته باشند سیستم بانکی کمکی به تولید نمی‌کند، تصریح کرد: به لحاظ فرهنگی نیز مشکلاتی داریم مثلا وقتی نمایشگاهی دایر می‌شود، واحدهای تولیدی ما کمرنگ ظاهر می‌شوند و زمانی که آگهی می‌دهیم فلان واحد قطعه نیاز دارد استقبال نمی‌شود اما در استان همجوار ما اولویت با واحدهای بومی همان استان است.
حسینی نژاد ابراز داشت: سال گذشته آموزش و پرورش ۶۰۰ هزار دست لباس نیاز داشت که عمدتا از خارج از استان آمد این در حالی بود که ۵۰ واحد تولیدی صنفی و صنعتی داشتیم که همه با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کردند اما در زمینه اقتصاد مقاومتی به کمک آموزش و پرورش ۴۰ واحد صنفی و صنعتی رونق گرفتند و این تجربه را با مس هم در رفسنجان آغاز شد.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه در قانون معادن ماده ۴۳ شرکت‌ها، صنایع و معادن ملزم به این هستند که گردش مالی خود را به استان خود بیاورند، افزود: در سیرجان گل‌گهر ۷۰ واحد نیمه‌فعال و راکد را با تسهیلاتی که ارائه داد احیا کرد.
حسینی نژاد تأمین ارز را یکی از چالش‌های واحدهای صنعتی دانست و بیان کرد: ۴٫۸ درصد صادرات غیرنفتی کشور متعلق به استان کرمان است.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ادامه با اشاره به مشکل آب و اینکه نگاه ۴۰ ساله به سمت کشاورزی در حال تغییر بوده و استان به سمت صنعتی‌شدن پیش می رود، عنوان کرد: سالانه ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب مصرف می‌شود که ۱۴۱ میلیون مترمکعب آن مربوط به صنعت است.
حسینی نژاد خاطرنشان کرد: سال گذشته سازمان صمت ۴ هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان برای کشور درآمد داشته است که از محل‌های مالیات، وارادات گمرکی، حقوق دولتی و.. بوده است.

 

 

 

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.