صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی ایجاد هر شغل در فضای مجازی
هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی ایجاد هر شغل در فضای مجازی

فعالیت های مجرمانه در فضای مجازی نگران کننده است

هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی ایجاد هر شغل در فضای مجازی

رئیس مرکز فضای مجازی کشور گفت: فعالیتهای مجرمانه، کلاهبرداری و جرایم خشن در فضای مجازی نگران کننده است و با آگاهی بخشی و ایجاد اپلیکیشن های ایرانی باید آسیب ها را کم کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، ابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه شرکت در جلسه شورای اداری استان قزوین اظهارداشت: در خصوص تصمیم گیری در مورد پول مجازی گفت: طرحی در این خصوص در کمیسیون اقتصادی دولت تهیه شده و به هیئت دولت برده شده که البته به دلیل ملاحظاتی که بوده قرار شده در این رابطه بررسی بیشتری شود.وی در خصوص نتایج فیلتر شدن فضای مجازی پس از دو سال اظهارداشت: فیلتر شدن با دستور قضائی صورت گرفته و نگاه به موفقیت آن باید از دیدگاه‌های مختلف بررسی شود اگر منظور شکل نگرفتن پیام رسان های داخلی باشد که باید اذعان کرد حدود ۱۵ میلیون مشترک فعال روی برخی پیام رسان ها داریم و تنوع پیام رسانی در کشور فراهم شده و استفاده می‌شود.

فیروز آبادی یادآورشد: به هر حال برخی نیازها در تلگرام برطرف می‌شود و تلاش هم شده با انواع مختلف یک عده در این فضا بمانند و در تلگرام هم ابزارهایی بوده که امکان ارتباط مردم را تسهیل می کرده و مورد استفاده قرار گرفته است. دبیر شورای عالی و رئیس مرکز فضای مجازی کشور در مورد ایجاد محدودیت برای صفحه توئیتری مسئولان گفت: این مسائل توسط کارگروه تأیید مصادیق مجرمانه پیگیری شده و تصمیم گیری می‌شود اما برای رفع فیلتر توئیتر برنامه‌ای نیست و مسئولان چون مخاطبان خارج از ایران دارند می‌توانند روی توئیتر فعالیت داشته باشند.

وی در مورد مذاکرات با اینستاگرام هم اظهارداشت: در برنامه هست و وزارت اطلاعات مسئول مذاکره در خصوص اینستاگرام است ولی از پیشرفت آن اطلاعی ندارم. فیروزآبادی با رد شایعه کاهش سرعت اینترنت گفت: سرعت اینترنت کاهش نیافته و شرایط قبلی است ولی در حوزه فیلترینگ گاهی پیچ فیلتر شل و سفت می‌شود که با حوزه ما نیست.

هویت بخشی کاربران موجب کاهش تخلف در فضای مجازی می‌شود

فیروزآبادی در پاسخ به اینکه پرسید آیا میزان جرم و تخلف در فضای مجازی نگران کننده نیست و برای کاهش آنچه باید کرد اظهارداشت: در فضای مجازی موارد خلاف زیاد شده و تداوم آن نگران کننده است و در این فضا شاهد فعالیت شرکت‌های هرمی و کلاهبرداری هستیم و برخی جرم و جنایت و قتل دیده می‌شود که نگران کننده است. وی یادآورشد: با اقداماتی که شده برای نمونه با هویت بخشی به سیم کارت‌ها در فضای مجازی و یا فیلتر کردن برخی اپلیکیشن‌های کلاهبرداری برای کاهش تخلف در این حوزه گام‌های خوبی برداشته شده که در این راستا اگر برای پلیس فتا و دستگاه قضائی مورد قمار و کلاهبرداری یا فعالیت شرکت های هرمی ثابت شود با شدت برخورد می‌شود.

ایجاد هر شغل در فضای مجازی با ۱۰۰ میلیون تومان

وی بیان کرد: در این شرایط به دنبال پلت فرم ایرانی و ملی و اپلیکیشن ایرانی هستیم که برای این کار زیر ساخت‌های ارتباطی در کشور مهیا شده است.

اشتغال اقتصادی در فضای مجازی/شکل گیری اقتصاد ملی در فضای مجازی

فیروز آبادی در ادامه گفت: در شرایط کنونی که منابع مالی ما خوب نیست و توانایی ایجاد درآمد معنوی هم نداریم بخش زیادی از دارایی معنوی ما در حوزه حرفه‌های اقتصادی وارد نمی‌شود لذا نباید دنبال اشتغال‌هایی برویم که سرمایه زیادی می‌خواهد و در زمان طولانی به نتیجه می‌رسد. وی اظهار داشت: متوسط سرانه اشتغال برای هر نفر در بخش‌های صنعت حداقل ۳۰۰ میلیون تومان و در پتروشیمی از ۷۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان است در حالی که اشتغال هر فرد در فضای مجازی حدود ۱۰۰ میلیون تومان لازم دارد به همین دلیل باید اقتصاد ملی در فضای مجازی شکل بگیرد و ما هم وارد این حوزه شویم. فیروز آبادی تصریح کرد: راه اندازی اقتصاد مجازی و ایجاد قدرت نرم برای حفظ هویت ملی در شرایط کنونی ضروری است و اگر پلت فرم‌های ما جهانی باشد قادریم شیعیان و فارسی زبان‌ها را نیز جذب خود کنیم.

وی بیان کرد: راه اندازی اشتغال در فضای مجازی ارزان است و ما باید در این عرصه با جدیت وارد شویم و با فعالیت گسترده‌تر اجازه ندهیم از خارج جامعه ما را هدایت کنند. دبیر شورای عالی و رئیس مرکز فضای مجازی کشور اظهار داشت: عموم مردم بایستی سواد مبتنی بر آگاهی داشته باشند هر چند سواد دیجیتال و اینترنتی را غرب تعریف می‌کند اما باید به مردم آگاهی دهیم تا از اپلیکیشن ایرانی استفاده کنند و به اقتصاد این حوزه اهمیت دهند. فیروز آبادی گفت: باید مردم توجیه شوند چگونه از گوگل و اینترنت استفاده کنند تا هم حریم شخصی آنها آسیب نبیند و هم هزینه بیشتری به آنها تحمیل نشود و از پیامدهای منفی آن در امان بمانند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.