صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / رشد ارزش بازار اقتصاد دیجیتال در ایران
رشد ارزش بازار اقتصاد دیجیتال در ایران

رشد ارزش بازار اقتصاد دیجیتال در ایران

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: با وجود تحمل فشارهای تحریم اما صنایع توانسته‌اند از خدمات و تولیدات فناوری اطلاعات استفاده کنند و وابستگی به خارج از کشور نداشته باشند.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدباقر اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درباره ارزش بازار اقتصاد دیجیتال در کشور گفت: در حوزه ICT ما نه در این چند سال گذشته بلکه ۴۰ سال است که تحریم هستیم و تحریم در این حوزه موضوع جدیدی نیست.تحریم‌ها در بخش سخت‌افزاری به شرکت‌های رایانه‌ای فشارهایی وارد کرده است و کارها به سختی انجام می‌شود اما باز هم روند کار رو به رشد است.وی تأکید کرد: خوشبختانه در زمینه نرم‌افزاری و خدمات رایانه‌ای شرکت‌ها توانسته‌اند تمامی نیازهای مردم را تأمین کنند و به واسطه همین نیازها توسعه زیرساخت در این شرکت‌ها نیز ایجاد شده است و خدمات آنها به عنوان دانش بومی در کشور وجود دارد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای  در ادامه بیان کرد: با وجود تحمل فشارهای تحریم اما صنایع توانسته‌اند از خدمات و تولیدات فناوری اطلاعات استفاده کنند و وابستگی به خارج از کشور نداشته باشند. وی تصریح کرد: این در حالی است که در تحریم‌های اقتصادی علیه کشور ICT رشد ۱۸درصدی داشته است و براساس اطلاعات و آمارها با وجود آنکه در بسیاری از بخش‌های اقتصادی شاخص‌ها منفی شده اما در فناوری اطلاعات رشد داشته‌ایم. علت این امر این است که بخش عمده مصرف‌کنندگان IT و ICT را مردم تشکیل می‌دهند و این فناوری برای مردم پیشرفت داشته است.

اثنی عشری در ادامه به مشکلات پیش‌روی شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات گفت: یک مشکلی که برای شرکت‌ها وجود دارد حضور آنها در نمایشگاه‌های خارجی است چرا که این سازمان یک تشکل خصوصی است که باید در نمایشگاه‌هایی شرکت کننده صرفه اقتصادی داشته باشند. وی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود این موضوعات باز هم بازار اقتصاد دیجیتال بازاری است که همواره پیشرفت می‌کند و مشکلی نمی‌تواند راه آن را سد کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.