صفحه اصلی / سرخط خبرها / آتش سوزی خانه تاریخی ساری اصلانی تعمدی بوده است
آتش سوزی خانه تاریخی ساری اصلانی تعمدی بوده است

رییس اداره میراث فرهنگی کنگاور:

آتش سوزی خانه تاریخی ساری اصلانی تعمدی بوده است

کسب و کار نیوز :رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کنگاور گفت: آتش سوزی خانه تاریخی ساری اصلانی براساس گزارش آتش نشانی این شهرستان تعمدی صورت گرفته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, فاطمه خدادادی با اشاره به آتش سوزی بخشی از خانه ساری اصلانی اظهار داشت: روز سه شنبه هفته جاری ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه این خانه تاریخی دچار حریق شد که بلافاصله به آتش نشانی اطلاع رسانی و آنها نیز با حضور به موقع در محل موفق به اطفاء حریق شدند.
او ادامه داد: کارشناسان آتش نشانی شهرداری کنگاور پس از بررسی جزئیات این آتش سوزی در گزارشی به میراث فرهنگی بر تعمدی بودن این حادثه توسط شخص یا اشخاصی ناشناس تاکید کردند.
خدادادی بیان داشت: با وجود تعویض قفل های این خانه در روزهای اخیر توسط نماینده میراث، ولی فرد یا افرادی با سوء نیت اقدام به آتش سوزی این خانه تاریخی کرده که وجود ۲ لاستیک در انبار الورهای چوبی برای شعله ور شدن آتش سوزی که در روزهای قبل وجود نداشته اند، دلیلی بر اثبات تعمدی بودن این ادعاست.
او با بیان اینکه در این آتش سوزی خسارت جزئی به خانه تاریخی وارد شده، اظهار داشت: به یکی از پنجره ها و بخشی از شرق دیواره شمالی آسیب جزئی وارد شده و بخش غربی بنا که در سال گذشته مرمت و بازسازی شد، هیچ گونه خسارتی وارد نشده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی کنگاور در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون مکاتبات زیادی توسط میراث فرهنگی برای جذب اعتبار مرمت این خانه قاجاری صورت گرفته، یادآور شد: سال گذشته با اعتبار ۹۰ میلیون تومان بخش غربی این خانه توسط میراث فرهنگی مرمت و بازسازی شد.
خدادادی در خاتمه با اشاره به اینکه بخشی از خانه ساری اصلانی در اختیار اوقاف و بخشی از آن هنوز در اختیار مالک است، خاطرنشان کرد: باید خانواده عراقی و اداره اوقاف برای تامین اعتبار برای مرمت بخش شمالی خانه، بصورت جدی پای کار بیایند.
خانه تاریخی ساری‌اصلانی با مساحت ۸۳۷ متر متعلق به اواخر عهد قاجار است که توسط عبدالحسین‌خان ساری‌اصلانی در محله قدیمی در عمارت شهر کنگاور بنا شده که پیش از این نیز در بارندگی‌های فروردین ماه امسال یکی از اتاق‌های این خانه تاریخی کاملاً فروریخت و دیوارهای بیرونی بنا نیز سست شد.
شهرستان کنگاوردر ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.