صفحه اصلی / سرخط خبرها / ۱۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات امسال به کار آفرینان پرداخت می شود
۱۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات امسال به کار آفرینان پرداخت می شود

۱۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات امسال به کار آفرینان پرداخت می شود

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت ومعدن گفت: امسال با اختصاص ۱۶۰ هزار میلیارد ریال برای تامین سرمایه در گردش و ثابت به کار آفرینان کشور تسهیلات پرداخت می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، حسین مهری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی، تولید کاشی و سرامیک ابرکو افزود: از این مبلغ ۷۵ درصد به بخش سرمایه در گردش اختصاص دارد و بقیه مربوط به سرمایه ثابت واحدها است که به طرح های نیمه تمام و نیز واحدهای تولیدی در حال کار، پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۸ شاهد ۳۲ درصد رشد پرداخت تسهیلات در حوزه سرمایه در گردش و سرمایه ثابت در کشور بودیم.

مهری در ادامه خاطرنشان کرد: در این ارتباط در سه ماهه نخست امسال ۲۳ هزار و ۵۶۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد، امیدواریم که این وضعیت تداوم داشته باشد و هم شاهد رونق تولید باشیم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: پارسال ۱۲۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی، تولیدی و معدنی کشور پرداخت شده است.

مهری پیش بینی کرد که پرداخت وام در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش یابد.

وی قرار است در سفر ۲ روزه به مناطق مختلف استان یزد ضمن بازدید از حدود ۱۵ شرکت تولیدی، از نزدیک مسائل و مشکلات این واحدها را بررسی کند.

به گفته مدیرعامل بانک صنعت و معدن از ابتدای فعالیت دولت تدبیر تاکنون، ۸۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در استان یزد به واحدهای صنعتی، معدنی و تولیدی پرداخت شده است.

مهری بیان کرد: در این مدت ۶۰۰ میلیون یورو و ۸۵ میلیون دلار و مقداری هم تسهیلات ریالی به واحدهای صنعتی و معدنی در کشور پرداخت شده است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال رونق تولید ملی یادآور شد: در اجرای این شعار بانک صنعت و معدن می‌تواند نقش محوری ایفا کند.

این مسئول افزود: یکی از اقداماتی که امسال در دستور کار قرار دارد، بازدید از واحدها و شرکت‌های تولیدی که دچار مشکل هستند، انتخاب شد.

وی با بیان اینکه بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و در جریان قرار گرفتن مسائل از نزدیک در برنامه کاری مسئولان بانک قرار دارد، تاکید کرد: ضمن تفاهم با مدیران شرکت‌ها، مجدداً این قبیل شرکت‌ها را احیا خواهیم کرد.

مهری ادامه داد: آن بخش از شرکت‌هایی که مشکل دارند و مربوط به حوزه کاری بانک صنعت و معدن است، در بحث تأمین سرمایه، مطالبات معوقه تعیین تکلیف و این موضوع پیگیری خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی جزو اولویت‌های اصلی بانک است تا بتوانیم، نه تنها وضعیت موجود حفظ شود، بلکه بتوانندبا ظرفیت کامل‌تری در بازار فعالیت کنند.

وی با اشاره به طرح‌های تولیدی نیمه تمام و مشکل دار افزود: شرکت‌هایی که نیاز به نوسازی، تکمیل و برخی هم نیاز به طرح توسعه دارد موضوع مطابق شرایط موجود پیگیری می‌شود.

مهری اضافه کرد: در نشستی که با حضور استاندار یزد، کار آفرینان، صنعتگران و تعدادی از مدیران استان دارد، مشکلات این واحدها بررسی می‌شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن اظهار امیدواری کرد که این نشست‌ها و بازدیدها موجب تثبیت اشتغال و هم موجب افزایش اشتغال در استان یزد بشود.

وی افزود: نخستین بازدید از واحدهای تولید کاشی و سرامیک و کارخانه سیمان در دست ساخت ابرکوه آغاز شد که مسائل و مشکلات از نزدیک با حضور کار آفرینان و معاون استانداری یزد، رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان، فرماندار ابرکوه و تعدادی از مسئولان بررسی می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

۴۷ برابر میانگین سه دهه گذشته کالاهای تملیکی در دولت سیزدهم به فروش رفت

به گزارش کسب و کار نیوز ، سعید غلامی باغی با ارائه گزارشی از عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.