به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سازمان توسعه تجارت، محمدرضا مودودی در این نشست اظهار داشت: در گذشته قدرت نظامی، میراث تاریخی و منابع زیرزمینی معیار ارزیابی قدرت یک کشور بود اما امروزه برندهای یک کشور تعیین کنندۀ قدرت آن در دنیا هستند.
وی افزود: هدف تحریمها ناامید کردن مردم و ایجاد فاصله بین آنها و نظام حاکم است تا ریشههای فرهنگی و تاریخی ملت و هویت ملی را تضعیف کند اما سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی توسعه برند تجاری کشور بازگرداندن و تقویت هویت ملی به عنوان بستر توسعه برند تجاری است.
مودودی در خصوص اهمیت جشنواره تصویر صادرات گفت: اگر این جشنواره با مشارکت فعال هنرمندان به صورت یک رویه درآید، با بهرهگیری از ظرفیت نسل جوان و مستعد، نخبگان هنرمند و اساتید متبحر و مجرب کشور در عرصه تولید محصولات خلاق میتوان رونق صادرات هنر ایران در سطوح بینالمللی را انتظار داشت و تجارت هنر را نیز به هنر تجارت افزود.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: محصولات خلاق اعم از فعالیتهای هنری، رسانهای، تبلیغاتی و فرهنگی ظرفیت توسعه صادرات را داشته اما تا کنون بصورت هدفمند مورد حمایت و هدایت قرار نگرفتهاند.تجاریسازی، بینالمللیسازی و کمک به حضور پایدار در بازارهای مستعد جهانی از جمله رسالتهای سازمان توسعه تجارت برای تقویت و تنوعبخشی به سبد صادراتی غیرنفتی کشور است.
دبیر کمیسیون ملی برند با اشاره به اینکه دشمنان ایران در سطح بینالمللی با استفاده و بهرهگیری از نفوذ رسانهها مصمم به تخریب نام و برند ایران به ترفندها و متدهای مختلف هستند، بیان کرد: هدف جشنواره تصویر صادرات خارج کردن استعدادها و هنر بینالمللی نهفته و پنهان کشور از زیر غبارهای زمانه و تخریبها و منفیبافیهای دشمنان است و اینکه این تندیسهای زرین در برابر آفتاب حقیقت و دیدگان جهانیان قرار گیرد، تأکید بر داشتههای افتخار آمیز فرهنگی و تاریخی و قصههای ناگفتۀ برندهای ایرانی دانست.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران ابراز امیدواری کرد که این نشست آغازگر یک نهضت جدید برای تنوع بخشی به سبد محصولات صادراتی کشور بوده و اینکه تصویر حقیقی و ماندگار از ایران در دنیا ارائه شود.
گفتنی است، نخستین جشنواره تصویر صادرات، اسفندماه سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.