صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / هنر موسیقی خدمات زیادی به انقلاب اسلامی کرده است
هنر موسیقی خدمات زیادی به انقلاب اسلامی کرده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

هنر موسیقی خدمات زیادی به انقلاب اسلامی کرده است

کسب و کار نیوز: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: هیچ هنری به اندازه هنر موسیقی به انقلاب اسلامی خدمت نکرده است همچنین انقلاب نیز خدمت بزرگی نسبت به هنر موسیقی کرده و آن را از ابتذال نجات داده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت‌الاسلام سید محمد علی آل هاشم در دیدار اعضا و دست‌اندرکاران، هیأت داوران و شرکت کنندگان دومین جشنواره موسیقی دفاع، حماسه و مقاومت در تبریز، اظهار کرد: موسیقی مقاومت هدف‌دار و معنادار بوده و جامعه را به سمت اهداف و معانی متعالی می‌برد.
امام جمعه تبریز با اشاره به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان نظام اسلامی ایران، بیان کرد: دشمنان قسم خورده ملت زمانی که با جنگ نظامی حریف مردم نشدند، به جنگ نرم روی آورده و مسائل فرهنگی مبتذل غربی و آمریکایی را علیه جوامع اسلامی تحمیل می‌کنند.
وی با بیان این‌که هنر موسیقی یکی از ابزارهای مهم دشمن برای القای باورهای غلط و مبتذل در میان ملت‌های مسلمان است، گفت: دشمنان با گسترش موسیقی‌های مبتذل و زیرزمینی سعی در نمایش دادن چهره بدی از موسیقی ایرانی در دنیا دارند که باید نسبت به این مسأله چاره اندیشی کرد.
آل هاشم با بیان این‌که موسیقی مقاومت می‌تواند یکی از ابزارهای انتقال مفاهیم ارزشی به نسل کنونی و آینده باشد، اظهار کرد: موسیقی مقاومت و حماسه ماندگاری زیادی داشته و در تداوم و تقویت روحیه انقلابی مردم اثرگذار است، همچنین موسیقی مقاومت می‌تواند ظلم‌هایی که در حق ملت مظلوم اما مقتدر ایران تحمیل می‌شود را فریاد بزند.
وی افزود: هر خواننده، شاعر و آهنگسازی که در برابر سیاست‌های استکباری و استثماری آمریکا مبارزه می‌کند، همانند مدافعان حرم نقش خود را ایفا می‌کند.
وی جهاد فرهنگی را از ضرورت‌های جامعه امروز دانسته و گفت: مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص آینده، مسائل فرهنگی کشور است.
آل‌هاشم با بیان اینکه از ظرفیت‌های موسیقی ملی و بومی خود به درستی استفاده نکرده‌ایم، گفت: امید است این امر با برگزاری جشنواره حماسه، دفاع و مقاومت محقق شده و بتوانیم به دوران اوج موسیقی دفاع مقدس بازگردیم.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که جریان مقاومت امروز بیش از گذشته درگیر مقابله با جبهه استکبار است، اظهار کرد: موسیقی دفاع، حماسه و مقاومت در عرصه رساندن پیام مظلومیت ملت‌های مسلمان نقشی مهم بر عهده داشته و به همین جهت است که نباید نسبت به مخاطبان موسیقی مقاومت بی تفاوت بود.
وی در پایان با بیان این‌که میان مخاطب و جریان موسیقی انقلابی و مقاومت فاصله‌هایی احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: عناصر اندیشه و صاحبان فکر انقلاب اسلامی به دنبال پیوند میان شاعران، آهنگسازان و خواننده‌های فعال در عرصه موسیقی مقاومت باشند تا شاهد تولید آثاری فاخر باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.