صفحه اصلی / اسلایدر / قیمت جهانی نفت در بازار امروز
قیمت جهانی نفت در بازار امروز

قیمت جهانی نفت در بازار امروز

کسب و کار نیوز- قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۶ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش به ۶۲ دلار و ۷۶ سنت رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، به نقل از رویترز، به دنبال تمدید ۹ ماهه توافق کاهش تولید توسط اوپک و متحدانش و در حالی که کند شدن رشد اقتصاد جهانی بر میزان تقاضا برای نفت تاثیر گذاشته است، قیمت نفت پس از کاهش شدید در جلسه قبل، امروز اندکی افزایش داشت.

احتمال کاهش قابل توجه میزان ذخایر نفت خام آمریکا نیز عامل دیگری بود که در رشد قیمت نفت موثر واقع بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۶ سنت معادل ۰٫۶ درصد افزایش به ۶۲ دلار و ۷۶ سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۲۹ سنت معادل نیم درصد افزایش به ۵۶ دلار و ۵۴ سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی روز سه شنبه و به دلیل نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی شاهد رشد بیش از ۴ درصدی بود. تمدید توافق کاهش تولید کمک چندانی به تقویت قیمت ها نکرد.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و چند تولید کننده دیگر از جمله روسیه روز سه شنبه توافق کردند که کاهش تولید نفت خود را تا مارس ۲۰۲۰ ادامه دهند.

آمارپریت سینگ، تحلیلگر موسسه بارکلیز در این باره گفت: «نشست گروه اوپک پلاس نشان داد که اعضا در شرایط سخت و تضعیف چشم انداز اقتصاد جهانی کنار یکدیگر هستند تا بازار را به وضعیتی متوازن تر برسانند… هرچند تمرکز اصلی بازار روی تضعیف اقتصاد جهانی است، اما از نظر ما این تصمیم تولید کنندگان به نفع قیمت نفت است.»

در آستانه انتشار آمارهای دولت آمریکا، انستیتوی نفت این کشور اعلام کرد، میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته ۵ میلیون بشکه کاهش یافته، در حالی که انتظار می رفت این کاهش ۳ میلیون بشکه ای باشد.

تحلیلگران موسسه سیتی ریسرچ هم نوشتند، توافق اوپک پلاس برای تمدید ۹ ماهه کاهش تولید موجب کاهش میزان ذخایر نفت در نیمه دوم امسال خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.