صفحه اصلی / سرخط خبرها / حضور کشورهای عضو اکو در جشنواره خوراک ملل
حضور کشورهای عضو اکو در جشنواره خوراک ملل

به میزبانی ایران برگزار می‌شود؛

حضور کشورهای عضو اکو در جشنواره خوراک ملل

کسب و کار نیوز:رئیس ستاد برگزاری جشنواره خوراک ملل، گفت: این مراسم به صورت بین‌المللی با حضور کشورهای عضو اکو از تاریخ ۲۰ تا ۲۵ مرداد ماه در محل برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, «جلال ذکایی» گفت: این جشنواره در سه بخش نمایشگاهی، آموزشی و علمی و همچنین جشنواره‌ای کار خود را آغاز خواهد کرد، ابتدا در بخش نمایشگاهی، دو قسمت بین‌المللی و داخلی را خواهیم داشت که در قسمت بین‌المللی برندهای مطرح شامل سفارتخانه‌ها، انجمن‌های دوستی و رستوران‌های بین‌المللی حضور خواهند داشت و همچنین در بخش داخلی نیز مجموعه‌های اقامتی، هتل‌ها و رستوران‌ها و واحدهایی که در حوزه گردشگری داخلی و بوم گردی فعالیت می‌کنند، در سطح جشنواره با ما همکاری خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: در بخش سمینارها، نشست‌ها و گردهمایی‌های علمی مربوط به حوزه غذا و همچنین آداب، فرهنگ، سنن و رسوم مختص غذا و توریسم غذا و نظایر این را خواهیم داشت.
مهمترین انگیزه برگزاری این جشنواره را در ابتدا، پرداختن به فرهنگ مربوط به غذا و همچنین رسوم و سنن ایران و جهان در این خصوص است
رئیس ستاد برگزاری اولین جشنواره خوراک ملل افزود: گام بعدی در این راستا، توجه به غذا از منظر گردشگری است و در نگاه آخر هم ایجاد فضایی مفرح برای هموطنانمان است که امیدوارم این جشنواره بتواند فضای خوب و مناسبی را ایجاد کند تا مردم از نزدیک با آداب و رسوم دیگر مناطق و همچنین کشورها آشنا شوند.
وی در خصوص این مسئله که در حال حاضر ذائقه مردم کشور ما از غذاهای سنتی به سمت انواع فست فودها و غذاهای دیگر تغییر یافته، خاطرنشان کرد: در خلال جشنواره و در یکی از سمینارها به این موضوع خواهیم پرداخت و گرایش مردم به سمت غذاهای فست فودی و آماده خوری باید واکاوی شود که چرا به سنت‌ها و آداب و رسوم مربوط به غذای خودمان کمتر توجه کرده‌ایم و امروز ما به این نتیجه رسیده‌ایم که چقدر غذاهای با کیفیت اما ناشناخته یا فراموش شده‌ای در کشور داریم که باید به آن بپردازیم و این جشنواره‌ها اساساً فضاهای مناسبی است که به این موضوعات پرداخته شود.
این مقام مسئول بخش پررنگ این جشنواره را بخش بین المللی آن دانست و بیان کرد: با وجود اینکه تصور می‌کردیم بخش بین الملل جشنواره به سختی پیش برود اما تاکنون انعکاس مطلوبی داشته، چنانچه ما با بسیاری از کشورها در این رابطه رایزنی داشته‌ایم و ۱۰ کشور عضو اکو با جدیت پیگیر این جشنواره هستند و حضورشان قطعی شده است که تحت قالب پاویون کشورهای اکو شامل: (ایران، ترکیه، پاکستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، آذربایجان، ترکمنستان و افغانستان) است که تا کنون اعلام آمادگی کرده‌اند.
ذکایی ادامه داد: با چند کشور اروپایی نیز رایزنی داشته‌ایم و منتظر جواب آنها هستیم، اما از حیث کشورهای عضو اکو به این دلیل که ما متعلق به یک منطقه و یک اقلیم جغرافیایی از گذشته دور بوده‌ایم و این کشورها زمانی زیر مجموعه‌ی ایران بزرگ محسوب می‌شدند و همچنین به دلیل اینکه در زمینه غذا ذائقه مشترکی داریم، از این جهت برای ما بسیار قابل اعتنا هستند و حضورشان قطعی شده است و حتی در این میان برخی کشورها به صورت جدی ترو فعال‌تر قرار است حضور پیدا کنند.
وی افزود: در بخش جشنواره‌ای که در بعد از ظهر روزهای جشنواره در محوطه باز برج میلاد برگزار خواهد شد، آئین‌هایی مربوط به رقص‌های محلی و موسیقی‌های نواحی ایران را خواهیم داشت و همینطور جشنواره، دربرگیرنده بخش‌های مربوط به کودک و نوجوان و اقوام ایرانی خواهد بود.
ذکایی تاکید کرد: ما در صددیم این جشنواره را به صورت سالانه در سطح کشور برگزار کرده و در تقویم نمایشگاهی کشور بگنجانیم و اقداماتی نیز در این زمینه انجام داده‌ایم تا جشنواره‌هایی از این دست دامنه دار باشد و همچنین جشنواره و نمایشگاه‌های اقماری و سمینارها و کنفرانس‌های مرتبط با حوزه‌ی غذا را در سطح استان‌ها تدارک خواهیم دید.
رئیس ستاد برگزاری اولین جشنواره خوراک ملل با بیان این مطلب که مجموعه کسانی که به عنوان حامی معنوی جشنواره حضور دارند، بیشتر نقش حمایتگری دارند تا مالی، اشاره کرد: حامیان جشنواره سعی در هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این ررویداد مهم دارند و به ما در این مسیر کمک می‌کنند.
بر اساس اعلام روز چهارشنبه روابط عمومی نخستین جشنواره خوراک ملل، ذکایی ضمن بیان این نکته که تمام مردم کشور مطلع هستند در حال حاضر شرایط کشور از لحاظ اقتصادی، شرایط سختی را تجربه می‌کند، خاطرنشان کرد: ما در صدد هستیم تا با برگزاری این نمایشگاه گام کوچکی جهت تلطیف فضای کشور و ایجاد فضایی مفرح برای مردم کشورمان برداریم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.