صفحه اصلی / استان ها / بخش خصوصی حوزه سلامت و درمان تقویت شود
بخش خصوصی حوزه سلامت و درمان تقویت شود

رئیس نظام پزشکی لرستان:

بخش خصوصی حوزه سلامت و درمان تقویت شود

کسب و کار نیوز :رئیس نظام پزشکی لرستان گفت: بیش از ۲۰۰۰ نفر از صاحبان حرف پزشکی استان زیرنظر این سازمان است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علاءالدین شیخی اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی تمام مشاغل وابسته به حرف پزشکی را پوشش می‌دهد.
وی با بیان اینکه حمایت از مردم و صنف پزشکی ازجمله اهداف این سازمان است، بیان کرد: یکی از کارها بسط آموزش پزشکی و رشد و تعالی علوم پزشکی است.
شیخی با اشاره به اینکه برای تعیین قصور و تخلفات احتمالی مربوط به گروه پزشکی هیأت بدوی انتظامی، هیأت تجدیدنظر استان، دادسرای نظام پزشکی و هیأت حل اختلاف داریم، اضافه کرد: البته بالاترین مرجع ما هیأت عالی انتظامی تهران است.
رئیس نظام پزشکی لرستان ادامه داد: یکی دیگر از وظایف ما این است که آموزش‌های مداوم و دوره‌ای بر اساس نوع تخصصی به پزشکان ارائه دهیم و در سیاست‌گذاری برای حل مشکلات بهداشتی باید مشارکت کنیم.
وی گفت: در حوزه اخلاق پزشکی باید پویاتر شویم.
شیخی با انتقاد از اینکه حق تعرفه‌گذاری از نظام پزشکی گرفته شده است، اظهار کرد: یکی از مطالبات ما واگذاری مجدد تعرفه‌گذاری به نظام پزشکی است، رشد تعرفه‌های سال ۹۸ بین ۵ تا ۸ درصد بوده که نسبت به تورم و افزایش حقوق و دستمزد بسیار ناچیز است.
وی یادآور شد: حتی در لرستان در کمیته پنج نفره به خاطر محرومیت‌های منطقه این میزان تعرفه کمتر شده و این در حالی است که خیلی پزشکان بیماران را رایگان ویزیت می‌کنند و همیشه در کمک‌های انسان‌دوستانه فعال بوده‌اند.
رئیس نظام پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: مطالبات پرسنل با تأخیر یک ساله پرداخت می‌شود، در مواردی سازمان بیمه متأسفانه با برخی تخصص‌ها قرارداد نمی‌بندد؛ مگر می‌شود برای بیمار سقف بگذاریم.
وی گفت: قبول داریم هزینه‌های گزاف را باید حذف کنیم اما نه به قیمتی که موجب مشکل برای بیماران شود، بخش خصوصی در حوزه سلامت و درمان باید تقویت شود تا بتواند مشکلات مردم را در این حوزه کمتر کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.