صفحه اصلی / سرخط خبرها / احیا ۵۰ معدن کوچک در دستور کار ایمیدرو طی امسال
احیا ۵۰ معدن کوچک در دستور کار ایمیدرو طی امسال

احیا ۵۰ معدن کوچک در دستور کار ایمیدرو طی امسال

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو از طراحی بسته احیا 50 معدن کوچک کشور طی سال جاری خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقا از ایمیدرو،  سمیه خلوصی افزود: مهم ترین اقدامی که ایمیدرو در شمار برنامه های امسال قرار داده، احیا و فعال سازی معادن کوچک است.

وی افزود: بارزترین مزیت معادن کوچک، گستردگی آنها در کشور و اشتغالزایی بالا است. چراکه می توان در نقاط مختلف کشور یک معدن کوچک را فعال و اشتغالزایی قابل توجهی در آن ایجاد کرد.

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو گفت: به طور حتم از دیگر مزیت های مهم معادن نسبت به سایر صنایع، ایجاد اشتغال در بخش خدمات و صنایع جانبی است به طوری که در زنجیره های پایین دستی تعداد زیادی شغل ایجاد می کند.

خلوصی ادامه داد: زمانی که معدنی را توسعه می دهیم، خدمات حمل و نقل و دیگر خدمات جانبی آن موجب توسعه اقتصادی آن منطقه و یا ایجاد ثروت محلی می شود.

پیوند دانشگاه و صنعت

وی با تشریح دیگر برنامه های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اظهار کرد: از دیگر برنامه های با اهمیت ایمیدرو می توان به ارتباط فراگیر این سازمان با دانشگاه ها نام برد. در این زمینه ایمیدرو چندین تفاهمنامه با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی منعقد کرده است.

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو افزود: در حال حاضر این سازمان عمده نیازهای پژوهشی و آموزشی را از طریق این تفاهم نامه ها پیگیری می کند تا از پتانسیل دانشگاه ها برای صنعت و از پتانسیل صنعت برای دانشگاه ها استفاده شود.

طرح های آماده افتتاح

خلوصی همچنین از برنامه افتتاح طرح هایی همچون آلومینیوم جاجرم، فولادسازی سپیددشت، فاز نخست بندر پارسیان و آلومینیوم جنوب در سال جاری خبر داد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.