صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / آغاز اجرای طرح باشگاه کارآفرینان نوجوان گیلان
آغاز اجرای طرح باشگاه کارآفرینان نوجوان گیلان

آغاز اجرای طرح باشگاه کارآفرینان نوجوان گیلان

کسب و کار نیوز- اجرای طرح باشگاه کارآفرینان نوجوان گیلان امروز در رشت آغاز شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عباس علیزاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: طرح باشگاه کارآفرینان نوجوان استان گیلان در رشت به اجرا در آمده است.
وی با بیان اینکه گیلان به عنوان چهارمین استان مجری این طرح است، افزود: این طرح در راستای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری با همکاری اداره کل فنی حرفه‌ای استان، آموزش پرورش، دانشگاه گیلان و دیگر ادارات ذیربط به اجرا درآمده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان اظهار داشت: در اجرای اولیه این طرح ۷۰ دانش آموز ۱۲ تا ۱۵ ساله مفاهیم کارآفرینی را همراه با بازی زیرنظر ۲۳ مربی فرا می‌گیرند.
علیزاده تصریح کرد: یک هزار دانش آموز گیلانی تا پایان امسال مفاهیم کارآفرینی در این طرح را فرا می‌گیرند.
سید محمد حسینی، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گیلان هم در این مراسم از راه اندازی مرکز مدیریت کسب کار شمال کشور در مرداد ماه امسال خبر داد و گفت: این مرکز در زمینه مهارت‌های فنی، خدماتی، تخصصی و بازاریابی برای معرفی افراد به بازار کار فعالیت می‌کند.
وی افزود: در یک سال گذشته ۵۶ هزار نفر ساعت در ۲۲ مرکز و ۷۰۰ آموزشگاه دوره‌های فنی حرفه‌ای را فرا گرفته اند که ۲۵ درصد این افراد شاغل و ۷۵ درصد افراد جویای کار بودند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای گیلان تصریح کرد: اکثر افراد مراجعه کننده برای آموزش دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند و بیشتر این افراد در رشته‌های غیرمرتبط با تحصیل خود ثبت نام می‌کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.