صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / کلاهبرداری «فیشینگ‌ها» از نام بانک مرکزی
کلاهبرداری «فیشینگ‌ها» از نام بانک مرکزی

کلاهبرداری «فیشینگ‌ها» از نام بانک مرکزی

اخیراً سودجویان پیامی به هموطنان با عنوان تمدید دوساله مهلت سرویس پیامک بانکی تنها با پرداخت پنج هزار تومان از طریق درگاه اینترنتی پرداخت بانک مرکزی ارسال کرده اند اما این بانک اعلام کرده است: کلاهبرداران با این ترفند قصد دسترسی به اطلاعات حساب بانکی افراد به منظور فیشینگ را دارند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، فیشینگ به تلاش برای به دست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و … از طریق جعل یک وب‌سایت، آدرس ایمیل و… گفته می‌شود.

بانک مرکزی روز سه شنبه گزارش داد: برخی از هموطنان اخیراً پیامکی دریافت کرده اند با این مضمون که «مهلت سرویس پیامک بانکی حساب شما به اتمام رسیده و هم اکنون بدون حضور در شعب بانک، سرویس اطلاع رسانی پیامکی حساب خود را با مراجعه به درگاه پرداخت بانک مرکزی با پرداخت پنج هزار تومان به مدت دو سال تمدید کنید» که کلاهبرداران با این ترفند قصد دارند اطلاعات حساب بانکی افراد را به منظور سودجویی و فیشینگ (phishing ) به دست آورند.

بانک مرکزی با هشدار به دریافت کنندگان این پیام‌ها اعلام کرده است: بانک مرکزی هیچ گونه درگاه پرداخت بانکی ندارد و این اقدام، کلاهبرداری محسوب می‌شود؛ بنابراین از ارائه اطلاعات حساب خود به افراد ناشناس و از طریق هر کانال ارتباطی، به طور جدی اجتناب کنید.

اخبار و اطلاعیه‌های بانک مرکزی، تنها از طریق سایت این بانک به نشانی cbi.ir قابل دریافت است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.