صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / فعالیت ۸۰ هزار کارگر در ۳۰۰ کارگاه قطعه سازی خودرو

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد

فعالیت ۸۰ هزار کارگر در ۳۰۰ کارگاه قطعه سازی خودرو

کسب و کار نیوز- مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ۸۰ هزار نفر کارگر در ۳۰۰ کارگاه قطعه سازی خودرو به طور مستقیم مشغول فعالیت و تولید قطعه هستند.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، کریم یاوری مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد: حدود ۸۰ هزار نفر کارگر در ۳۰۰ کارگاه قطعه سازی به طور مستقیم مشغول  فعالیت و تولید قطعه هستند. صنعت قطعه سازی، مشاغل غیر مستقیم فراوانی را نیز رونق می بخشد.

به گفته وی، بر اساس دستور صریح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت صیانت از نیروی انسانی شاغل در صنایع قطعه سازی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلسات متعددی را برای حل  مشکل صنعت مذکور با انجمنهای صنفی کارفرمایان صنعت مذکور برگزار کرده است.

یاوری خاطرنشان کرد: از جمله  تصمیمات گرفته شده در پایان سال ۹۷ ، تقسیط بدهی‌های بیمه‌ای قطعه سازان و حتی پرداخت حق بیمه جاری طی سه ماهه پایانی سال قبل بر مبنای ۷ درصد پرداخت نقدی و مابقی به صورت اقساط ۱۲ ماهه بوده است.

وی افزود: برای حل مشکلات صنایع  قطعه سازی ابتدا باید سهامداران، مالکان ، مدیران و کارفرمایان بنگاهها اهتمام و توجه ویژه و لازم به عمل آورند و دستگاهها و وزارتخانه‌های صادر کننده مجوز فعالیت نیز همکاری کنند، در غیر این صورت باید موضوع از طریق کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید استانی به ریاست استانداران و ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور به ریاست وزیر صنعت معدن و تجارت پیگیری و مشکلات حل و فصل شود.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: عمده مشکلات مرتبط  با واحدهای قطعه سازی کمبود نقدینگی – بدهی‌های مالیاتی، بانکی و بیمه ای و طلب از خودرو سازان و نوسانات قیمت ارز و کاهش سفارشات و فروش محصولات به شمار می‌رود.

یاوری اظهار امیدواری کرد، با پرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی تولید کنندگان خودرو و همراهی بانکها و جلوگیری از واردات و قاچاق کالا و تولیدات مشابه  داخل، حمایت همه جانبه‌ای از این صنعت اشتغال‌زا به عمل آید.

یاوری گفت : بر اساس دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این وزارتخانه در جهت صیانت  از نیروی کار و تثبیت  اشتغال و پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاهها همه گونه همراهی و همکاری و مساعدت را با مدیران و کارفرمایان تا کنون داشته، زین پس نیز ادامه خواهد یافت.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.