صفحه اصلی / سرخط خبرها / راه‌اندازی پایانه سلام نشانه موفقیت در تحریم‌ها است

نماینده ولی‌فقیه :

راه‌اندازی پایانه سلام نشانه موفقیت در تحریم‌ها است

کسب و کار نیوز- نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت راه‌اندازی پایانه بزرگ و زیبای سلام را نشانه‌ای از موفقیت‌ها در دوره تحریم‌ها دانست و ‌گفت: کسانی که با اعمال تحریم، درها را به روی ما بستند، اندیشه‌های ما را باز کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همراه با علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت از ترمینال سلام فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تهران و بخش‌های مختلف آن از جمله سالن‌های انتظار، نمازخانه، کنترل گذرنامه، انتقال بار و تسهیلات فراهم شده برای پرواز بازدید کرد.

هدف از این بازدید، بررسی آخرین وضعیت امکانات و خدمات رسانی ترمینال جدیدالتاسیس سلام به زائران خانه خدا و تقویت هماهنگی میان نهادها و سازمانهای خدمت‌رسان در این زمینه بود.

علی رستمی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و حسن  قاسمی قائم مقام مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) که مسؤولیت انتقال حجاج ایرانی را در سال جاری برعهده دارد، در این بازدید توضیحات لازم را ارائه کردند.

اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت، سیدعباس حسینی مدیر حج و زیارت استان تهران و شماری دیگر از مسئولان سازمان حج و هواپیمایی کشوری نیز در این بازدید حضور داشتند.

ترمینال سلام دو هفته پیش با حضور حسن روحانی رئیس جمهور به طور رسمی به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر، روزانه چند پرواز خارجی ایران ایر از این ترمینال انجام می‌شود.

ترمینال سلام نخستین پایانه هوایی در کشور به شمار می‌رود که طراحی، ساخت و تجهیز آن به دست متخصصان ایرانی صورت گرفته است. این ترمینال  در سه طبقه و با مساحت ۵۵ هزار متر مربع احداث شده است و ظرفیت اعزام و پذیرش سالیانه پنج میلیون مسافر را دارد.

هدف اصلی ترمینال سلام درحال حاضر ارائه خدمات ویژه به زائران خانه خدا است، هرچند گفته می‌شود به تدریج پروازهای داخلی نیز از فرودگاه مهرآباد تهران به این ترمینال منتقل خواهد شد.

 به گفته رستمی، امسال حدود ۳۰ هزار زائر حرمین شریفین از طریق این ترمینال پروازهای خود را انجام خواهند داد.

نخستین کاروان حجاج بیت الله الحرام در سال ۹۸ روز دوشنبه هفته آینده – ۱۷ تیرماه – از همین ترمینال به سوی مدینه منوره پرواز می‌کند.

امسال در مجموع ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی از طریق ۱۷ فرودگاه کشور راهی حج  می‌شوند و آخرین کاروان نیز روز ۱۷ شهریور به میهن باز خواهد گشت.

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و سرپرست حجاج ایرانی درجریان این بازدید، ساخت و بهره‌برداری از ترمینال سلام را تعبیر روشن شعار «ما می توانیم » امام خمینی (ره) از سوی ملت بزرگ ایران دانست و تصریح کرد: راه اندازی ترمینال بزرگ و زیبای سلام، نشانه‌ای از موفقیت‌ها در دوره تحریم‌ها است.

وی افزود: کسانی که با اعمال تحریم،  درها را به روی ما بستند، اندیشه های ما را باز کردند و این خود اتکایی‌ها، اکنون درهای توفیقات روزافزون را بر روی ما گشوده است.

حجت الاسلام نواب، ترمینال سلام را نمونه‌ای از کارهای جهادی خواند و تصریح کرد: خداوند را شاکریم که روز به روز خدمات و برنامه های شایسته توسط فرزندان این مرز و بوم به ملت مسلمان ایران عرضه می شود و ترمینال سلام، یکی از جلوه‌های بسیار ارزشمند این خدمات است.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت افزود: امیدواریم امسال با بهره برداری از ترمینال سلام و همکاری همه نهادهای مرتبط با اعزام حجاج، سالی خاطره انگیز و به یاد ماندنی از همدلی و هم افزایی در حوزه حج وزیارتباشد.

وی سلام را «نام خدا» و «نام بهشت» دانست و ابراز امیدواری کرد: همه کسانی که در این ترمینال،کارخدمتگزاری به زائران خانه خدا را انجام می‌دهند، در زمره بهشتیان قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با اشاره به اینکه خدمتگزاری به زایران خانه خدا به دلایل مختلف با دیگر مسافران فرودگاهها تفاوت دارد، از همه کارکنان فرودگاهها و شرکتهای هوایی خواست قدر این فرصت را بدانند و زمینه آرامش هر چه بیشتر و سفر خوب زایران را فراهم آورند.

رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت نیز ترمینال سلام را نمونه ای از ظرفیت مهندسی و توان توسعه ای نیروهای متخصص و ملت ایران ارزیابی کرد و اطمینان داد که با بهره برداری از آن، فرودگاه امام (ره) گامی بزرگ برای تبدیل شدن به مرکز ترانزیت فرودگاهی در منطقه برداشته است.

وی گفت: بهره‌برداری از ترمینال بزرگ سلام نشان می‌دهد ملت متحد و یکپارچه ما علیرغم فشارها و تحریم های خردکننده دشمنان، توسعه را فراموش نکرده است.

رشیدیان با بیان اینکه لحظه ورود و خروج از کشور همواره در ذهن همه مسافران و زائران می ماند، خاطرنشان کرد: ترمینال سلام با داشتن بنایی زیبا، نظم در برنامه ها، ارایه خدمات مناسب و روی خوش کارکنان آن در روحیه زایران بسیارتاثیرگذارخواهد بود.

قاسمی قائم مقام شرکت هواپیمایی هما نیز در این مراسم گفت: ما همه همت و تلاش خود را انجام خواهیم داد تا به بهترین وجه ممکن، پروازهای حجاج انجام شود.

وی افزود: پروازهای حجاج از ترمینال سلام تا روزانه سه پرواز  و در مجموع ۴۰ پرواز خواهد رسید اما این پروازها در سطح کشور تا ۱۷ پرواز در روز نیز انجام خواهد شد.

رستمی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام نیز با ارایه توضیحاتی درباره بخش‌های مختلف ترمینال سلام گفت: تمامی خدمات و تسهیلات موردنظر حجاج در این ترمینال به آنان ارایه خواهد شد.

وی افزود: بطور طبیعی، پروژه‌ای با این وسعت و عظمت تا رسیدن به روند عادی فعالیت ممکن است با برخی کمبودها و مشکلات مواجه باشد اما به همه اطمینان می‌دهیم که با همدلی و همکاری همه عوامل و نهادهای ذیربط، خدمات رسانی مناسبی به حجاج داشته باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.