صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / آمریکا از سوئیفت به عنوان چماق در سیاست خارجی استفاده می‌کند
آمریکا از سوئیفت به عنوان چماق در سیاست خارجی استفاده می‌کند

آمریکا از سوئیفت به عنوان چماق در سیاست خارجی استفاده می‌کند

کسب و کار نیوز- کشورهای سراسر دنیا سعی می کنند برای دفاع از خود از دلار آمریکا دوری کنند که این مسئله تاثیری منفی بر اقتصاد آمریکا خواهد داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، به نقل از راشا تودی، کشورهای سراسر دنیا سعی می کنند برای دفاع از خود از دلار آمریکا دوری کنند که تاثیری منفی بر اقتصاد آمریکا خواهد داشت.

کشورها برای قطع استفاده از دلار باید از سوئیفت هم دوری کنند .سوئیفت بزرگترین سیستم پرداخت جهانیست که  ۱۱ هزار موسسه مالی در ۲۰۰ کشور از آن استفاده می کنند و به شدت وابسته به دلار است.

مایکل ماهاری، مدیر ارتباطات ملی مرکز تنت امندمنت می گوید:« در حالی که سوئیفت ادعا می کند از نظر سیاسی بی طرف است، ولی واضح هست که آمریکا و سایر قدرت های غربی از آن  به عنوان ابزاری برای دیپلماسی اقتصادی استفاده می کنند».

وی توضیح می‌دهد که آمریکا از سیستم سوئیفت به عنوان نوعی چماق در سیاست خارجی اش استفاده می کند.

وی اشاره کرد این یک عکس العمل  طبیعی از طرف کشورهایی است که در مقابل این چماق قرار دارند و می خواهند از این وضعیت دور شوند و اقتصاد خود را مستقل کنند.

این کارشناس اشاره کرد سوئیفت بارها دسترسی بانک های روسی و چینی را به خاطر تحریم‌های آمریکا قطع کرده است. این کار مسکو و پکن را بر آن داشته تا سیاست های مختلفی برای حفاظت از اقتصاد ملی شان اتخاذ کنند.

وی گفت:« ما می دانیم روسیه سیستم پرداخت داخلی خود را ایجاد کرده است. این سیستم در داخل کشور بسیار محبوب است و همچنین شاهد این هستیم که بانک های مرکزی طلا می خرند. طلا یک سرمایه  ثابت واقعی از نظر بین‌المللی است».

به گفته ماهاری، بی طرفی سیاسی سوئیفت مانند فدرال رزرو آمریکاست که ادعا می کند از نظر سیاسی بی طرف است ولی هر چیزی که به دولت آمریکا ربط داشته باشد سیاسی در نظر گرفته می شود، چه یک بانک مرکزی باشد یا یک سیستم پرداخت یا صندوق بین المللی پول، همه اینها سیاسی هستند.

استفاده واشنگتن از یک سیاست خارجی مداخله جویانه از چاپ دلار توسط بانک مرکزی امریکا ناشی می شود.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات تخم مرغ در فروردین به ۲۰ هزارتن رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.