صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / نکوداشت چهاردهمین سالگرد درگذشت استاد میرمصطفی عالی نسب پرچمدار اقتصاد ملی

روز پنج شنبه با سخنرانی آقایان استاد علی رضا قلی، دکتر محمدرضا بهشتی، دکتر فرشاد مومنی و مهندس بحرینیان در موسسه مطالعات دین و اقتصاد

نکوداشت چهاردهمین سالگرد درگذشت استاد میرمصطفی عالی نسب پرچمدار اقتصاد ملی

کسب و کار نیوز- به مناسبت چهاردهمین سالگرد درگذشت استاد فقید میر مصطفی عالی نسب پرچمدار اقتصاد ملی، موسسه مطالعات دین و اقتصاد مراسمی را در روز پنج شنبه سیزدهم تیرماه از ساعت ۱۸ بعدازظهر برگزار میکند.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر زینب واعظ مهدوی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل این موسسه در گفتگو با سایت خبری موسسه مطالعاتی دین و اقتصاد ضمن اعلام این خبر بیان کرد در این مراسم آقایان استاد علی رضا قلی، دکتر محمدرضا بهشتی، دکتر فرشاد مومنی و مهندس بحرینیان به سخنرانی خواهد پرداخت.

لازم به ذکر است استاد میر مصطفی عالی نسب طی حیات پربار خود در همه مقاطع حساس و سرنوشت ساز کشور طی بالغ بر ۷۰ سال گذشته حضور فعال و تاثیری خارق العاده داشته اند. ایشان در دوران ملی شدن صنعت نفت به همراهی و کمک نهضت ملی و رهبر فقید آن دکتر محمد مصدق اهتمام ورزیدند و در کسوت عضویت در شورای مشاوران اقتصادی تلاش های ارزشمندی را برای دفاع از تولید ملی و ارتقاء صنایع ملی در کشور صورت دادند. در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نیز ایشان در مقام مشاورت نخست وزیران و به ویژه در مقام مشاورت نخست وزیر و ریاست جمهوری دوران دفاع مقدس نقشی استثنایی در مهار تهدیدها و تلاطم ها و زیاده خواهی های گروههای غیرمولد برعهده گرفتند و یکی از عوامل موثر شکل گیری یک کارنامه بسیار قابل دفاع و غرور انگیز از منظر عملکرد اقتصادی در آن دوران شدند. دکتر مهدوی در ادامه در خصوص ویژگی های شخصیتی و علمی استاد عالی نسب گفت: گرایش راهبردی ایشان به تقویت بخش های مولد و ارتقا کیفیت زندگی محرومان و مستضعفان و دفاع جانانه از حقوق کارگران و کارمندان موجب آن شدند که هنوز هم خاطره خوش اداره اقتصاد ملی در آن دوران بدون بی ثبات سازی فضای اقتصاد کلان و بدون تحلیل فشارهای غیرعادی به تولید کنندگان و عامه ی مردم برگ زرینی در تاریخ اقتصادی معاصر ایران شکل دادند و خاطره های دلپذیر از آن ایام در کام تولید کنندگان و محرومان به جای گذاشتند.

لازم به ذکر است انتشارات نهادگرا وابسته به موسسه مطالعات دین و اقتصاد اقدام به انتشار کتاب میرنامیرا که به زندگی شخصی و سیاسی این استاد فقید که با تلاش های دکترمیکائیل عظیمی تدوین نموده است که در سال گذشته این کتاب برنده جایزه بزرگ کتاب جلال آل احمد شد.

ضمنا این مراسم در فضای باز موسسه مطالعات دین و اقتصاد واقع در بلوار کشاورز، خیابان شهید برادران مظفر نبش کوچه شهید ذاکری پلاک ۱۲۶ برگزار میگردد.

ورود برای عموم آزاد است.

موسسه مطالعاتی دین و اقتصاد

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.