صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / سرمایه گذاران به دنبال ورود سرمایه های خود در بورس هستند

یک کارشناس بازار سرمایه گفت

سرمایه گذاران به دنبال ورود سرمایه های خود در بورس هستند

کسب و کار نیوز- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازارهای موازی نسبت به بازار سرمایه از اقبال خوبی برخوردار نیستند و همانند سابق از این بازارها استقبال نشده است. فعالان بازار به دنبال ورود سرمایه های خود به بازار نقدشونده و شفاف هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، فرهاد رمضان امروز (سه شنبه) گفت: بازارهایی مانند طلا، ارز، سکه و … غیرشفاف هستند و در آنها ابهام وجود دارد اما بورس بازار متشکلی است که به افزایش تمایل سرمایه گذاران برای ورود به این بازار و سرمایه گذاری در آن منجر شده است، به همین دلیل به طور حتم روند شاخص بورس به دلیل نقدینگی‌های موجود افزایشی خواهد بود.

وی گفت: ریزش شاخص بورس در دو روز اخیر متأثر از چند عامل مانند پایان نشست جی ۲۰ در ژاپن، آرام شدن آهنگ مقابله جنگ تجاری آمریکا و چین بود که بر قیمت کامودیتی ها و کالاهای موجود در بازار جهانی تأثیرگذار و به مراتب منجر به تغییر سمت و سوی معاملات در بازار سرمایه شد.

رمضان ادامه داد: این عوامل پیامد شوک‌های سیاسی و اقتصادی در عرصه بین الملل بود که منجر به ایجاد تغییرات در بازارهای مالی کشور شد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: روز گذشته بعد از گذشت ۲۴ ساعت از پایان اجلاس و شوک‌های تحمیلی، بازار خود را با شرایط موجود تطبیق و شاخص بورس همانند روز یکشنبه کاهش یافت.

وی با بیان اینکه موضوعات سیاسی اخیر باعث ایجاد یک جمع بندی مناسب بین رابطه مالی ایران و اروپا شد، گفت: این امر منجر به ورود دلار به کانال قیمتی ۱۲ هزار تومان شد. انتظارها بدین صورت است که کانال مالی ایران و اروپا بخشی از جهش قیمت ارز را کنترل و انتظار تورمی در ایران را کاهش دهد.

رمضان با تاکید بر اینکه شاخص بورس به سرعت تحت تأثیر دو عامل قیمت ارز و انتظار تورمی قرار می‌گیرد، افزود: ایجاد یک کانال مالی و تجاری با اروپا، انتظار تورمی برخی اقلام و افزایش قیمت دلار و یورو که ارزهای پرقدرت اقتصادی هستند را کنترل و زمینه کاهش قیمت این ارزها را فراهم می‌کند.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، براساس تحلیل کارشناسان بازار بر روی صنایع مختلف، تغییر روند بازار و افزایش شاخص بورس پیش بینی شده است.

رمضان اظهار داشت: به طور معمول در ایران تداوم شوک‌های غیر اقتصادی که بر بازار سرمایه تحمیل می‌شود سه روز است، بیشتر از آن برای بازار متصور نیست و نمی‌تواند چندان ماندگار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه به صنایع برتر در بورس اشاره و بیان کرد: وضعیت صنایع مختلف در بازار بدین صورت بود که تمام سهامداران برای سرمایه گذاری به سمت یک صنعت رفتند و یکباره از آن خارج شدند صنایع معدنی، فلزی و پالایشی از جمله صنایع پایداری بودند که از بیشترین جذب نقدینگی برخوردار شدند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اتمام فصل مجامع این سه صنعت در بازار از اقبال بیشتری برخوردار خواهند بود و معاملات بیشتر بازار به سمت آنها می‌رود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.