صفحه اصلی / استان ها / زنده گیری عقرب‌های بالدار در زاهدان
زنده گیری عقرب‌های بالدار در زاهدان

زنده گیری عقرب‌های بالدار در زاهدان

کسب و کار نیوز: ‌فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: عقرب‌های بالدار سیاه رؤیت شده در گلخانه‌ای در حاشیه شهر زاهدان‌ زنده گیری شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حمید ریگی افزود: طی گزارشی از دوستداران محیط زیست در شهرستان زاهدان مبنی بر مشاهده عقرب سیاه بالدار، یگان حفاظت محیط زیست استان سریعاً به محل اعزام و ضمن تصویر برداری از این گونه جدید، زنده گیری بدون آسیب رسانیدن به این موجود زیبا انجام شد. در این مکان تعداد سه عدد عقرب از همین گونه زنده گیری شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان افزود: قدیمی‌ترین و کهن‌ترین متن در آثار دانشمندان اسلامی که از عقرب پرنده یا به تعبیر دیگر عقرب بالدار سخن به میان آمده از شخصی بنام عمروبن بحر معروف به جاحظ متوفای ۲۵۵ قمری دوازده قرن پیش است.
این عقرب از گونه Androctonus crassicauda است‌.
اسم زوائد ناحیه شکمی شانه پکتینی یا pectinal Teeth هست که تقریباً در همه عقرب‌ها هست اما در این گونه به علت اختلاف رنگ و سایز واضح‌تر است. در جنس‌ها و گونه‌های مختلف تعداد دندانه هاش فرق می‌کند. این شانه‌ها دارای اعصاب عضلات و رگ‌های خونی هستند که برای تعادل از آنها استفاده می‌شود و به عنوان گیرنده شیمیایی هم عمل می‌کند و در تنفس هم نقش دارد. ساده‌ترین روش تشخیص جنسیت عقرب از روی شکل همین شانه‌های پکتینی هست که در جنس نر بزرگ‌تر و با تعداد دندانه‌های بیشتر است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.