صفحه اصلی / اسلایدر / خروج تقاضای هیجانی از بازار ارز
خروج تقاضای هیجانی از بازار ارز

«کسب و کار» ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار ارز را بررسی می‌کند

خروج تقاضای هیجانی از بازار ارز

روند کاهشی نرخ ارز خیلی از کارشناسان را به خروج تقاضای هیجانی از بازار ارز امیدوار کرده است. به اعتقاد کارشناسان با توجه به تحولات سیاسی و ورود به موقع بانک مرکزی به بازار ارز، این روند ادامه پیدا خواهد کرد و از سویی نظر آنها این است که دیگر بازار ارز مثل گذشته جذابیتی برای سرمایه گذاران نخواهد داشت. تحولات سیاسی و صحبت راه اندازی اینستکس نیز تاثیر خوشایندی بر بازار ارز به همراه خواهد داشت.

ثمانه نادری

به گزارش کسب و کار نیوز، کاهش قیمت ارز البته از دید کارشناسان جرقه ورود ارزهای خانگی به بازار را خواهد زد و از سویی باعث خروج سرمایه‌های سرگردان از بازار ارز می‌شود. موضوعی که در تثبیت قیمت ارز و تک نرخی شدن آن بسیار اثرگذار خواهد بود.

 سیرنزولی قیمت‌ها در بازار ارز درحالی ادامه دارد که اختلاف قیمت دلار آزاد با دلار صرافی‌های بانکی ۱۰ تومان شده است.

قیمت دلار در بازار ارز در روزهای اخیر با کاهش همراه شده و این کاهش قیمت درحالی ادامه دارد که موجب کاهش اختلاف قیمت خرید و فروش دلار آزاد با بانکی شده است.

فعالان بازار علت اصلی کاهش قیمت ارز را تأثیر سیاست‌های بانک مرکزی در ایران و دبی می دانند و می گویند: خرید و فروش های هیجانی در بازار کم شده است.

صرافی‌های بانکی هم اکنون قیمت دلار را برای فروش ۱۲ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام کرده اند این درحالی است که در بازار آزاد قیمت دلار برای فروش ۱۲ هزار و ۷۶۰ تومان است. صرافی های بانکی همچنین هر دلار را با قیمت ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان از مردم خریداری می کنند.

قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها با کاهش ۵۰ تومانی نسبت به صبح امروز، ۱۴ هزار و ۶۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۴ هزار و ۵۵۰ تومان است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.