صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / وزارت نفت ۱۲۰ میلیارد تومان برای جابه‌جایی واحدهای مسکونی مسجدسلیمان هزینه کرد
وزارت نفت ۱۲۰ میلیارد تومان برای جابه‌جایی واحدهای مسکونی مسجدسلیمان هزینه کرد

استاندار خوزستان:

وزارت نفت ۱۲۰ میلیارد تومان برای جابه‌جایی واحدهای مسکونی مسجدسلیمان هزینه کرد

کسب و کار نیوز: استاندار خوزستان از اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت نفت برای اجرای طرح جابه‌جایی واحدهای مسکونی در معرض خطر آلودگی نفت و گاز در مسجدسلیمان خبر داد و خواستار تکمیل این طرح شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, غلامرضا شریعتی در نشست شورای مسکن استان خوزستان که دیروز (یکشنبه، نهم تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: آن زمان که بحث جابه‌جایی واحدهای مسکونی در معرض خطر در مسجدسلیمان مطرح شد، مقرر شد با پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان این کار انجام شود و پنج هزار واحد مسکونی در مسجدسلیمان که در خطر آلودگی نفت و گاز قرار دارند، جابجا شوند.
وی با بیان اینکه این اعتبار از سوی وزارت نفت تامین شده اما مسائلی مانند تورم سبب شد پنج هزار واحد به صورت کامل تکمیل نشود، ادامه داد: این فرایند باید تکمیل و تعیین تکلیف شود.
احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز با اشاره به بحث جابه‌جایی خانه‌هایی که در زمین‌های آلوده به نفت و گاز در مسجدسلیمان قرار دارند، گفت: از نگاه شرکت ملی نفت ایران این کار انجام و ۱۲۰ میلیارد تومان مدنظر برای جابه‌جایی واحدهای مسکونی پرداخت شده؛ هرچند بنا به دلایلی این فعالیت تکمیل نشده است.
وی با اشاره به اینکه سابقه این طرح به بیش از ۱۵ سال پیش بازمی‌گردد، عنوان کرد: مجموعه شرکت ملی نفت ایران و مناطق نفت‌خیز جنوب هیچ دخالتی در اینکه چه تعداد واحد باید ساخته شوند نداشته‌اند و فقط بودجه اعلام‌شده تامین شده است تا کار جابه‌جایی انجام شود.
محمدی پیشنهاد داد اداره کل راه و شهرسازی خوزستان مناطقی را که مردم تخلیه کرده‌اند مشخص کند تا شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب درباره اینکه آیا هنوز نیاز به جابه‌جایی در دیگر مناطق وجود دارد یا خیر، اعلام نظر کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.