صفحه اصلی / استان ها / مدیران شهری بجنورد در راه اندازی موزه فرش همکاری نکردند
مدیران شهری بجنورد در راه اندازی موزه فرش همکاری نکردند

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی:

مدیران شهری بجنورد در راه اندازی موزه فرش همکاری نکردند

کسب و کار نیوز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از راه اندازی موزه فرش در شیروان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, یزدان پناه گفت: تمامی اقدامات لازم جهت راه اندازی این موزه در محل مذکور انجام و هم اکنون موزه برای افتتاح آماده است.
وی با اشاره به اینکه از سال ۹۰، بیست تخته فرش نفیس از موزه فرش ایران به منظور راه اندازی موزه به این استان منتقل شد، افزود: عدم همکاری مسئولان برای ارائه مکانی سبب شده بود تا این موزه راه اندازی نشود و این فرش‌های نفیس در استان در انبار خاک بخورد.
یزدان پناه ادامه داد: در ابتدا قرار بر این بود تا این موزه در بجنورد راه اندازی شود و حتی اخیراً تفاهم نامه‌ای با شورای شهر بجنورد منعقد شد تا مکانی را برای امر اختصاص دهند.
وی اظهار کرد: اما آنها اظهار کردند که در قبال دادن مکان مورد نظر، سالن دیگری در اختیار آنها قرار داده شود و در نهایت با ارائه مکان مورد نظر مخالفت کردند.
این مقام مسئول تصریح کرد: از آنجایی‌که مکان مناسبی در شیروان برای راه اندازی این موزه اختصاص داده شد، قرار بر این است تا ۱۲ تخته از فرش‌های مذکور به این مکان منتقل شود و علاوه بر آن فرآیند بافت فرش، آلات فرش و … نیز در این موزه به نمایش گذاشته می‌شود.
وی بیان کرد: با اختصاص محلی مناسب در بجنورد، این موزه در بجنورد نیز راه اندازی خواهد شد.
گفتنی است فرش‌های مذکور فرش‌های گران بهایی هستند که قیمت این فرش‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان است و بیشتر این فرش‌ها مربوط به دوره پهلوی اول و یکی دو تخته نیز متعلق به دوره اسلام است.
لازم به ذکر است، خراسان شمالی پتانسیل قوی در بافت فرش‌های دستبافت دارد، بطوری‌که ۲۰ هزار نفر از مردم این استان مشغول به بافت فرش هستند و حتی منحصر به فردترین فرش جهان (فرش دو رویه تمام ابریشم دویدوخ) در این استان بافته می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.