صفحه اصلی / سرخط خبرها / لغو روادید برای گردشگران ایرانی در گرو همت وزارت خارجه ایران و دولت چین
لغو روادید برای گردشگران ایرانی در گرو همت وزارت خارجه ایران و دولت چین

لغو روادید برای گردشگران ایرانی در گرو همت وزارت خارجه ایران و دولت چین

کسب و کار نیوز :معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری به دنبال اعلام خبر لغو روادید برای گردشگران چینی به ایران در روز گذشته،‌ گفت: لغو روادید ورود به چین برای ایرانی‌ها به میراث فرهنگی ارتباطی ندارد و وزارت خارجه ایران و دولت چین متولی آن است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, ولی تیموری روز دوشنبه با اشاره به سیاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره تعیین استراتژی‌های بازاریابی گفت: موضوع لغو روادید گردشگران چینی به ایران در قالب نشست‌هایی از سوی علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی و محمدجواد ظریف وزیر خارجه از هفت ماه پیش آغاز شده بود.
وی هدف لغو روادید برای گردشگران چینی را بهره گیری از بازار ۱۲۹ میلیون گردشگر خروجی کشور چین اعلام کرد و افزود: امیدواریم با ورود درصدی از این گردشگران به ایران صنعت گردشگری کشور توسعه پیدا کند. این پیشنهاد از سوی میراث فرهنگی بود که در هیأت دولت نیز تصویب و در هفته جاری ابلاغ می‌شود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: لغو روادید امری مرسوم بین کشورها برای جذب گردشگر خارجی بوده و پیش از این نیز وجود داشت است. پیش از این شهروندان چینی قبل از سفر به ایران به صورت اینترنتی درخواست روادید ایران را می‌دادند و سپس در فرودگاه ایران موفق به اخذ ویزا می‌شدند که هم اکنون با این مصوبه دولت، شهروندان چینی نیازی به اخذ روادید ندارند.
تیموری در پاسخ به این پرسش که کشور چین نیز نیازنداشتن به روادید برای ایرانی‌ها هنگام سفر به چین را در نظر دارد؟ افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور جذب گردشگر خارجی خواهان لغو روادید بود و لغو ویزای ورود به چین برای ایرانی‌ها به میراث فرهنگی ارتباطی ندارد، وزارت خارجه ایران و دولت چین متولی آن است.
معاون میراث سازمان فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: با بیشتر کشورهای بازار هدف گردشگری ایران، لغو روادید یک طرفه یا دوطرفه داریم و برای لغو روادید با دیگر کشورها هنوز پرونده‌ای را به وزارت خارجه نداده‌ایم.
تیموری افزود: بر اساس تحقیقات ما بازار گردشگری چین مستعد است و ما می‌توانیم در کنار لغو روادید با تبلیغات گسترده ورود گردشگر چینی به ایران را افزایش دهیم.
وی تعداد گردشگر چینی به ایران را ۵۲ هزار نفر در سال ۹۷ اعلام و تاکیدکرد: امیدواریم با این برنامه‌ریزی ها و کارهای انجام گرفته تعداد گردشگر چینی به ایران افزایش پیدا کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.