چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / خصوصی سازی به سختی در حال طی شدن است

معاون سازمان خصوصی سازی:

خصوصی سازی به سختی در حال طی شدن است

کسب و کار نیوز- معاون سازمان خصوصی سازی با اشاره به این که خصوصی سازی به سختی در حال طی شدن است، گفت: دلیل آن این است که به عنوان امری اجتناب ناپذیر باید این امر را انجام دهیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، زهره عالی پور در خصوص روند خصوصی سازی در کشور گفت: اجرای خصوصی‌سازی در کشور همانند سایر کشورها مسیر بسیار سخت و پیچیده ای است و ما نیز بسختی داریم این روند را طی می کنیم. علت این موضوع نیز این است که یک الزاماتی که برای اجرای برنامه خصوصی سازی باید بوجود بیاوریم به صورت مضاعفی پیچیدگیها را بیشتر کرده است.

معاون سازمان خصوصی سازی افزود: از سوی دیگر وضعیت کنونی اقتصاد کشور و نیز تحریم ها مشکلاتی را در راستای اجرای خصوصی‌سازی در کشور ایجاد کرده است که از جمله این موارد می توان به موضوعات مرتبط با اعتماد عمومی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در مجموع فرایند خصوصی سازی به سختی در حال طی شدن است و دلیل آن این است که به عنوان امری اجتناب ناپذیر باید این امر را انجام دهیم و مانند یک جراحی سخت می ماند و در عین حال تغییرات مورد انتظارمان نیز تغییراتی مانند انقلاب اقتصادی است و در واقع به اصلاحات زیادی در بدنه تشکیلاتی دولت و نیز فعالیت و محدوده بخش های فعال در نظام اقتصادی کشور نیاز داریم.

عضو هیات عامل سازمان خصوصی سازی گفت: باید مطمئن شویم که فضای رقابتی خوبی برای بخش های مختلف اقتصاد کشور در اجرای خصوصی سازی ایجاد می شود.

وی افزود: در هر صورت آنچه امیدوار کننده است این موضوع می باشد که با همه مشکلات اجرای برنامه خصوصی سازی بعد از سال ۸۴ و ۸۵ و پس از سال ۸۷ فراز و فرودهای زیادی داشته است و در مقاطعی خصوصی سای در قالب رد دیون دولت قرار گرفته ست و قطعا با اهداف اولیه فاصله داشته است.

عالی پور اضافه کرد: با وجود این حدود دو سال است که ۱۰۰ درصد واگذاریها به بخش خصوصی واقعی صورت می گیرد. این موضوع نشان می دهد از یک طرف اعتماد بخش خصوصی به واگذاریهای دولت جلب شده است و از سوی دیگر تلاش کرده ایم قوانین و مقررات محدودکننده را اصلاح کنیم و محدودیتهایی را برای ورود بخشهای شبه دولتی در واگذاریهای دولت فراهم کنیم.

معاون سازمان خصوصی سازی با اشاره به این که امیدواریم که این مسیر را که حضور ۱۰۰ درصد بخش خصوصی در واگذاریها است، ادامه دهیم، گفت: بر این اساس پایان اجرای برنامه خصوصی سازی بستگی به شرایط اقتصادی و بازارهای مختلف دارد. بنابراین فکر میکنیم اگر مشوق هایی را برای حضور بیشتر بخش خصوصی در واگذاریها را جدی پیش ببریم از واگذاریهای این سازمان استقبال بهتری صورت گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.