صفحه اصلی / اصناف / استمرار روند نزولی قیمت گوشت در بازار
استمرار روند نزولی قیمت گوشت در بازار

قیمت هر کیلو لاشه گوسفندی به ۷۹ هزار تومان رسید

استمرار روند نزولی قیمت گوشت در بازار

پوریان گفت: با توجه به افزایش عرضه و کاهش قیمت دام زنده پیش بینی می‌شود که روند نزولی قیمت گوشت در بازار ادامه دار شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده از کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت گوشت نسبت به ایام قبل از عید در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو لاشه گوساله در عمده فروشی‌ها ۶۵ هزار و لاشه گوسفند ۷۰ تا ۷۹ هزار تومان است. وی افزود: با توجه به افزایش عرضه و کاهش قیمت دام زنده پیش بینی می‌شود که روند نزولی قیمت گوشت در بازار ادامه دار شود. پوریان با انتقاد از عرضه لاشه با نرخ‌های بالا در خرده فروشی‌ها بیان کرد: با وجود شرایط مساعد تولید و عرضه، تنها سودجویان و واسطه‌ها اجازه کاهش قیمت را نمی‌دهند، به همین دلیل باید زنجیره‌ای ایجاد شود تا پس از کشتار، دام را به طور مستقیم به بازار عرضه کنیم.

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده قیمت هر کیلو دام زنده سبک درب دامداری را ۳۶ هزار و دام سنگین ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط مساعد بارش و افزایش تولید و عرضه با انبوهی از دام سبک و سنگین در دامداری‌ها روبرو هستیم که این امر زمینه را برای کاهش قیمت در بازار فراهم کرده است.

وی ادامه داد: باتوجه به افزایش زایش و تعداد گله ها، شرایط در دامپروری‌های سبک و سنگین به حدی رسیده است که عرضه کنندگان با نبود بازار روبرو هستند، به همین دلیل راهکاری برای افزایش تولید باید اندیشیده شود چرا که دامداران حاضر به فروش دام با چک مدت دار نیستند. پوریان  در پایان گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و شرایط خوب زایش پیش بینی می‌شود که تولید گوشت قرمز تا پایان سال به ۸۶۰ هزار تن برسد، نکته حائز اهمیت آن است که به سبب شرایط مساعد مراتع و دسترسی عشایر به علوفه رایگان، هزینه تولید کاهش پیدا کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.