صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / ۴۰۰۰ روادید برای «حجاج ایرانی» صادر شده است

مدیرکل دفتر بودجه و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت:

۴۰۰۰ روادید برای «حجاج ایرانی» صادر شده است

کسب و کار نیوز- مدیرکل دفتر بودجه و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت جزییاتی از نحوه صدور روادید الکترونیکی زائران حج تمتع ۹۸ ارائه کرد و گفت: تاکنون ۴ هزار روادید الکترونیکی برای زائران کشورمان صادر شده و این مهم با سرعت در حال انجام است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، محمد‌تقی قادری درباره نحوه صدور روادید الکترونیکی و خدمات صورت گرفته برای زائران حج تمتع اظهار کرد: از سال ۹۶ عربستان سعودی روادید حجاج حج تمتع را به صورت الکترونیکی صادر می‌کند و دیگر نیازی به ارسال گذرنامه به سفارتخانه‌های عربستان در کشورها نیست.

وی افزود: عربستان از سال ۹۶ سامانه‌ای به نام سامانه مسار را ایجاد کرده است که خدمات ذکر شده برای همه حجاج در این سامانه انجام می‌پذیرد. برای اخذ روادید حج تمتع باید برای کاروان‌ها، اطلاعات مسکن مدینه و مکه و نحوه تغذیه آنها در این سامانه ثبت الکترونیکی صورت گیرد.

مدیرکل دفتر بودجه و تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت افزود: سازمان حج و زیارت نیز با هماهنگی‌های قبلی و پس از تنظیم قرارداد اسکان و تغذیه برای حجاج، اطلاعات آنها را در این سامانه درج می‌کند؛ پس از بررسی‌های لازم در عربستان روادید حجاج صادر و از طریق سامانه مذکور چاپ و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه روند صدور روادید الکترونیکی در سال جاری نیز به سرعت در حال انجام است، گفت: نخستین روادید کاروان‌های اعزامی حج تمتع ۹۸ که از تاریخ ۱۷ تیرماه به سرزمین وحی اعزام می شوند صادر شده است و روادید‌های سایر زائران نیز در روزهای آتی صادر می‌شود.

قادری بیان کرد: تاکنون ۴ هزار روادید به صورت الکترونیکی صادر شده و پیش بینی می‌شود در روزهای آتی نیز شاهد صدور روادید با سرعت بیشتری باشیم.

وی افزود:خوشبختانه با مدیریت خوب و شایسته‌ای که در ارسال اطلاعات ذکر شده در سامانه مسار الکترونیکی وجود دارد جای هیچ نگرانی در اخذ روادید برای زائران کشورمان وجود ندارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.