صفحه اصلی / اصناف / کاهش ۲۰ درصدی قیمت میوه در بازار
کاهش ۲۰ درصدی قیمت میوه در بازار

نرخ سیب زمینی به زودی در بازار متعادل می‌شود

کاهش ۲۰ درصدی قیمت میوه در بازار

صابری گفت: با توجه به افزایش تولید و فراوانی عرضه محصولات باغی، قیمت میوه نسبت به هفته گذشته ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش کسب و کار نیوز، حسن صابری، رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت میوه در بازار خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تولید و فراوانی عرضه محصولات باغی، قیمت میوه در مقایسه با هفته گذشته کاهش چشمگیری داشته است. وی افزود: هم اکنون عرضه سیب زمینی به سبب مسائل صادرات و وقوع سیل اخیر در بازار کم بوده و همین امر زمینه را برای افزایش قیمت در بازار فراهم کرده است؛ اما با افزایش عرضه از ۱۵ مرداد به بعد پیش بینی می‌شود که بازار به تعادل برسد. صابری با اشاره به اینکه قیمت هویج و لوبیا سبز در بازار متعادل شده است، بیان کرد: با توجه به فراوانی عرضه، قیمت این محصولات روز به روز در حال کاهش است. رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار ادامه داد: باتوجه به اختصاص ارز نیما به واردات موز، قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته در بازار با کاهش  یافته است.

این مقام مسئول  با اشاره به اینکه نرخ سیب زمینی نسبت به هفته گذشته در میدان مرکزی میوه و تره بار تغییری نداشته است، بیان کرد: هم اکنون هر کیلو سیب زمینی با نرخ  بین ۵ هزار تا ۷ هزار تومان در میدان عرضه می شود.صابری از کاهش قیمت گیلاس، موز و زرد آلو در میدان مرکزی میوه و تره بار  خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم زردآلو ۵ تا ۱۲ هزار، گیلاس صورتی ۱۰ تا ۱۴ هزار، گیلاس تکدانه ۱۴ تا ۲۲ هزار و موز ۹ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است.رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی فراوانی عرضه را دلیل اصلی کاهش قیمت برخی میوه‌های تابستانه در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که نوسان خاصی در بازار اتفاق نیفتد. وی در پایان از کاهش جزئی نرخ پیاز و گوجه فرنگی خبر داد و گفت: در حال حاضر هر کیلو گوجه فرنگی با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، پیاز زرد یک هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ و پیاز شیری ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی عرضه می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.