صفحه اصلی / استان ها / کاهش ۱۸ درصدی زندانیان استان هرمزگان
کاهش ۱۸ درصدی زندانیان استان هرمزگان

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد

کاهش ۱۸ درصدی زندانیان استان هرمزگان

کسب و کار نیوز : رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با حضور در مجتمع خودکفایی زندان مرکزی بندرعباس، از کاهش ۱۸ درصدی جمعیت کیفری استان، معادل یک‌هزار و ۱۰۶ نفر از زندانیان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا , رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در بازدید از زندان مرکزی بندرعباس به همراه با دیگر مسئولین قضائی استان ضمن بازدید از اندرزگاه و بخش‌های مختلف این ندامتگاه، از نزدیک با تعدادی از مددجویان دیدار و مسائل و مشکلات آن‌ها را جویا شد.
علی صالحی در جریان این بازدید که بیش از دو ساعت به طول انجامید با اشاره به اقدامات ارزشمند صورت گرفته در حوزه‌های امنیتی، عمرانی و اصلاح و تربیت مددجویان ابراز امیدواری کرد با اولویت بندی در برنامه‌ها و اقدامات زمینه اصلاح و تربیت مددجویان بیش از پیش فراهم شود و چالش‌های پیش رو مرتفع شود.
در جریان این دیدار رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از نزدیک به بررسی مسائل و مشکلات قضائی مددجویان پرداخت و مسئولین قضائی استان هرمزگان نیز پس از ملاقات چهره به چهره با هریک از زندانیان و استماع درخواست‌های آن‌ها دستورات لازم را در جهت رسیدگی به مسائل و مشکلات مطرح شده صادر کردند.
همچنین در ادامه برنامه بازدید از زندان مرکز بندرعباس جلسه شورای قضائی استان هرمزگان به ریاست صالحی و با حضور رؤسا و مدیران کل سازمان‌های تابعه قوه قضائیه، معاونان دادگستری و دیگر اعضا برگزار شد.
رئیس کل دادگستر یاستان هرمزگان در جریان این نشست از کاهش ۱۸ درصدی جمعیت کیفری استان، معادل یکهزار ۱۰۶ نفر از زندانیان خبر داد و با اعلام تدوین برنامه‌های مدون در خصوص بازدید مستمر و هدفمند قضات از زندان‌های سراسر استان، کسب رتبه هشتم کشوری در این حوزه را دستاوردی حائز اهمیت برای دستگاه قضائی استان عنوان کرد.
وی برنامه‌ریزی جهت استفاده از تأسیسات نوین قضائی به خصوص مجازات‌های جایگزین حبس و صدور دوازده هزار و ۲۵۵ فقره حکم با استفاده از این تأسیسات را بخشی از اقدامات دادگستری هرمزگان در ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها برشمرد.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به ضرورت توجه به مؤلفه‌های فرهنگی در اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندانیان اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی از محورهای مهم و مؤثر فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در حوزه اصلاح مددجویان است.
رئیس شورای قضائی استان هرمزگان همچنین بر لزوم بازدید منظم و مستمر قضات از بازداشتگاه‌ها و ندامتگاه‌ها تأکید کرد و یادآور شد: حضور در جمع مددجویان، علاوه بر رسیدگی سریع‌تر به مشکلات و پرونده‌ها، سبب کاهش فشارهای روحی و روانی آنان می‌شود.
در ادامه این جلسه علی استادی مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان هرمزگان نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد، برنامه‌ها و دستاوردهای این اداره کل، از توجه ویژه رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به منظور رفع مسائل و مشکلات مددجویان قدردانی کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.