صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حمله پهپادی مجدد انصارالله به دو فرودگاه عربستان
حمله پهپادی مجدد انصارالله به دو فرودگاه عربستان

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد

حمله پهپادی مجدد انصارالله به دو فرودگاه عربستان

کسب و کار نیوز- سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله پهپادی مجدد یگان پهپادی این کشور به دو فرودگاه جیزان و أبهای عربستان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سایت شبکه روسیا الیوم نوشت، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات هجومی گسترده‌ای را با پهپادهای قاصف ۲ K به فرودگاه جیزان (جازان) در جنوب عربستان ترتیب داد.

وی افزود: این عملیات آشیانه جنگنده‌ها و اهداف نظامی مهم در فرودگاه جیزان را هدف گرفت.

سریع ادامه داد: عملیات مذکور با دقت بالا به اهداف خود اصابت کرد و منجر به تعطیلی ناوگان هوایی فرودگاه جیزان شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادامه داد: نیروهای ما به عملیات‌های خود برای هدف قرار دادن تمامی مواضع و تأسیسات دشمن از جمله فرودگاه‌های نظامی ادامه می‌دهند.

یحیی سریع ساعتی بعد از این بیانیه، با انتشار بیانیه دیگری اعلام کرد که یگان پهپادی یمن با چند پهپاد از نوع قاصف ۲ K عملیات هجومی خود به فرودگاه بین‌المللی أبها را از سر گرفت.

وی در این بیانیه تأکید کرد: این عملیات نیز موفقیت‌آمیز بود و منجر به تعطیلی فرودگاه شد. در این عملیات آشیانه جنگنده‌های دشمن به دقت هدف قرار گرفته شد.

این مقام یمنی خاطرنشان کرد: این عملیات نظامی در چارچوب دفاع از خود صورت می‌گیرد و پاسخ قانونی به تداوم تجاوز به ملت یمن و محاصره آنها است. این عملیات‌ها متوقف نخواهد شد و هر روز گسترده‌تر می‌شود و تنها در صورت توقف تجاوز و محاصره متوقف خواهد شد.

از سوی دیگر، ترکی مالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان مدعی شد که شب گذشته یک فروند پهپاد ارتش یمن که به سمت جازان به پرواز درآمده بود، رهگیری و منهدم شده است.

این چندمین باری است که یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی چند هفته اخیر در پاسخ به تجاوزات عربستان به یمن فرودگاه‌های این کشور را هدف حملات پهپادی خود قرار می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.