صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / تذکر به شهرداری تهران درباره وضعیت نامناسب ایستگاه متروی شادمان
تذکر به شهرداری تهران درباره وضعیت نامناسب ایستگاه متروی شادمان

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اعلام کرد

تذکر به شهرداری تهران درباره وضعیت نامناسب ایستگاه متروی شادمان

کسب و کار نیوز- عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در ارتباط با وضعیت نامناسب پله‌برقی و آسانسور در ایستگاه مترو شادمان به شهرداری تذکر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، حجت نظری در جریان صد و پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: دوازدهم تیرماه سالگرد شلیک از ناو آمریکایی به پرواز شماره ۶۵۵ ایران‌ایر در خلیج فارس است. اقدامی غیرانسانی و وحشیانه که منجر به شهادت ۲۹۰ نفر که بیش از ۶۰ نفرشان کودک بودند، شد.

وی تصریح کرد: امسال سالگرد این اقدام تقریبا همزمان شد با سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا در آسمان ایران؛ پهپادی که همزمان با آن یک هواپیمایی آمریکایی با ۳۵ سرزمین به آسمان کشورمان تجاوز کرد اما نیروهای مسلح کشورمان در اقدامی جوانمردانه و انسانی به دلیل حفظ جان آن ۳۵ نفر از هدف قرار دادنش خودداری کردند و سرنگون کردن پهپاد و توامان شلیک نکردن به هواپیمای باسرنشین هر دو مستحق تقدیر و از این بابت به سهم خودم از دلاوران سپاه پاسداران تقدیر می‌کنم.

نظری تصریح کرد: سران آمریکایی که از عامل شلیک به هواپیمای ایرانی در خلیج فارس تقدیر هم کردند باید بدانند که افکار عمومی جهان اقدام غیرانسانی ایالات متحده و رفتار انسانی جمهوری اسلامی ایران را مقایسه کرده و براساس آن نتیجه خواهد گرفت. البته امیدوارم در تهران و فضایی مانند فرودگاه امام خمینی(ره) نیز یادبودی برای جانباختگان این پرواز ساخته و از آن رونمایی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: امروز قصد دارم از اقدام شهرداری تهران در حل مشکل برخی از پل‌های عابر پیاده مکانیزه، بخصوص راه‌اندازی پله‌برقی پل عابر مقابل داروخانه ۱۳ آبان قدردانی کنم. دی‌ماه سال گذشته بود که در صحن شورا نسبت به این موضوع تذکر دادم و خوشبختانه چند روز قبل، پله‌برقی این پل راه‌اندازی شد اما همچنان لازم است شهرداری با سرعت بیشتری نسبت به تعمیر پل‌های مکانیزه عابر و نیز تبدیل پل‌های عادی به پل‌های مکانیزه اقدام کند.

وی گفت: در تذکر دی‌ماه سال گذشته اما در مورد وضعیت نامناسب ایستگاه مترو شادمان که محل تلاقی دو خط ۴ و ۲ مترو است و از شلوغترین ایستگاه‌ها به شمار می‌آید تذکر داده و خواستار حل مشکل پله‌برقی و آسانسور در این ایستگاه شدم پس از این تذکر شهردار تهران در پاسخی که در تاریخ پنجم اسفندماه سال ۹۷ ارسال شد قول داد که آنسانسورهای ایستگاه مترو شادمان برای هر دو خط دو و چهار مجددا فعال شود. همچنین شهردار تهران وعده داد تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۸ پله‌برقی ورودی جدید مترو شادمان آغاز به کار خواهد کرد اما متاسفانه تا امروز که نهم تیرماه است این وعده اجرایی نشده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم شهردار و جمعی از معاونان وی در یکی از سه‌شنبه‌های بدون خودرو در ایستگاه شادمان خط عوض کرده یا از این ایستگاه سفر خود را آغاز کنند تا ببینند با هر بار توقف قطار، چندصد نفر که درمیان آنها سالمند و توان‌یاب هم حضور دارد مجبورند ده‌ها پله را بالا و پایین کنند تا وارد ایستگاه شده و یا از آن خار ج شوند و خط عوض کنند. امیدوارم در سالجاری با توجه به لحاظ تبصره ۳۸ بودجه شهرداری تهران امر مهم مناسب‌سازی جدی‌تر در دستور کار قرار گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.