صفحه اصلی / استان ها / افزایش سهمیه سوخت مرزنشینان
افزایش سهمیه سوخت مرزنشینان

فرماندار نهبندان خبر داد:

افزایش سهمیه سوخت مرزنشینان

کسب و کار نیوز :فرماندار نهبندان از افزایش سهمیه سوخت مرزنشینان در سال گذشته خبر داد و گفت: مجوز سرمایه‌گذاری خارجی یکی از شرکت‌های مقیم کشور استرالیا در طرح تولید منیزیم کلسینه شده صادر و ابلاغ شد که این امر برای اولین بار اتفاق افتاد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا , مجید بیکی اظهار کرد: شهرستان نهبندان دومین شهرستان بزرگ استان است که بیش از ۲۶ هزار مترمربع وسعت دارد.
وی با بیان اینکه این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و شوسف با ۵۱هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت است، افزود: نهبندان بیش از ۵۸۰ روستا دارد که تقریبا ۲۸۷ روستا دارای جمعیت و بقیه خالی از سکنه است.
فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه نسبت به سرشماری ۹۰ تا ۹۵ تقریبا ۷ هزار نفر از جمعیت شهرستان کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: باید با ارائه برنامه‌هایی به ماندگاری مردم در منطقه کمک کرد.
بیکی با اشاره به اینکه این شهرستان بیش از ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد، افزود: استفاده از فرصت‌ها و مقابله با تهدیدات مرز از برنامه‌های پیش رو است.
وی با بیان اینکه بازارچه مرزی دوکوهانه ظرفیت دیگر اقتصادی شهرستان است، اظهار کرد: چند سالی است که رونق و مراودات گذشته در مرز دوکوهانه وجود ندارد، اما با نگاه ویژه استاندار و پیگیری‌های ایشان، این مرز در حال قوت گرفتن است.
فرماندار نهبندان ادامه داد: فعال شدن دوباره این مرز کمک زیادی به اقتصاد منطقه و ماندگاری در مرزها و امنیت بر حول محور اجتماع خواهد کرد.
بیکی از افزایش سهمیه سوخت مرزنشینان در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: استمرار این قبیل فعالیت‌ها به احیای مناطق مرزی کمک خواهد کرد.
وی با بیان اینکه بیشترین ذخایر معدنی استان در شهرستان نهبندان فعال است، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات زیرساختی، توسعه معادن و فرآوری محصولات معدنی در این سال‌ها کامل نشده است که نیاز به سرمایه‌گذاری است.
فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه لازم است از معادن در حوزه اشتغال بهره برد، اظهار کرد: معدن طلای هیرد پتانسیل مناسبی در حوزه معادن است که در در حال زمینه‌سازی برای استقرار کارخانه فرآوری و استخراج آن هستیم که با اقتصاد منطقه بسیار کمک کننده خواهد بود.
بیکی عمده مشکل در بحث معادن را کمبود زیرساخت‌ها دانست و ادامه داد: طرح‌های جدیدی در حوزه معادن داریم وآمادگی لازم برای بهره گیری از سرمایه گذاران در این بخش وجود دارد.
وی افزود: مجوز سرمایه‌گذاری خارجی یکی از شرکت‌های مقیم کشور استرالیا در طرح تولید منیزیم کلسینه شده صادر و ابلاغ شد که این امر برای اولین بار اتفاق افتاد.
فرماندار نهبندان با بیان اینکه همجواری با کویر در این شهرستان مورد استقبال کشورهای آمریکایی و اروپایی قرار گرفته است، تصریح کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های شهرستان نهبندان طبیعت و گردشگری است که باید توسعه پیدا کند و لازم است با احداث زیرساخت‌های لازم شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا بتوانیم از طبیعت این شهرستان برای گردشگری به نحو مطلوب بهره ببریم.
بیکی بیان کرد: صنایع دستی این شهرستان نیز باید برندسازی شود و در حوزه آموزش، کلاس‌های آموزشی را برگزار کنیم تا افراد به تشکیل شرکت‌های تعاونی ترغیب شده و زنجیره تولید تا فروش کامل شود.
این مسئول با اشاره به اینکه نهبندان قطب پرورش شتر است، به گونه‌ای که ۹۸۷۰ نفر شتر در نهبندان وجود دارد، ادامه داد: موضوعی که باید بر روی آن سرمایه‌گذاری شود، تکمیل حوزه زنجیره شتر از تولید نسل تا محصولات و فرآوری محصولات است.
فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه دامداری‌های متعددی در سطح شهرستان احداث و ایجاد شده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر کشاورزان در حوزه تولید خرما و زیتون وضعیت مناسبی دارد.
بیکی با بیان اینکه حدودا ۴۰۰ هکتار در این شهرستان زیر کشت زیتون است، افزود: شهرک صنعتی نهبندان مستعد راه‌اندازی واحدهای فرآوری سنگ برای کمک به اقتصاد منطقه و جلوگیری از خام فروشی است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از پتانسیل‌های این شهرستان، قرارگیری در مسیر کریدور جنوب به شمال و هم مرز بودن با استان سیستان و بلوچستان و کرمان بوده که به لحاظ حمل و نقل بسیار حائز اهمیت است.
فرماندار نهبندان بیان کرد: انرژی‌های نو بادی و خورشیدی ظرفیت دیگری در شهرستان است که نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی است.
بیکی اظهار کرد: شهرستان نهبندان پایتخت آسبادهای دنیا بوده و کوه‌های مینیاتوری این منطقه تالاب کجی آن در منطقه بی نظیر است که تاکنون بیش از ۲۰۰ اثر تاریخی در شهرستان ثبت شده است.
وی افزود: توسعه استان و شهرستان نیازمند تعامل و هم افزایی است تا بتوانیم با وحدت رویه عمل کرده و مشکلات را از پیش رو برداریم.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.