صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / اعداد و ارقام اقتصادی در هفته نخست تیرماه ۱۳۹۸
اعداد و ارقام اقتصادی در هفته نخست تیرماه ۱۳۹۸

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته نخست تیرماه ۱۳۹۸

کسب و کار نیوز- پیش‌بینی نرخ رشد اقتصادی کشورهای آمریکا، برزیل و مالزی در سال 2019، کسری تراز تجاری انگلیس در سه‌ماهه اول امسال و برآورد اولیه نرخ تورم منطقه یورو در ماه ژوئن جزو مهم‌ترین ارقام اقتصادی و تجاری منتشر شده طی یک هفته اخیر بوده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۶۵ میلیون شغل و ۲۶ تریلیون دلار

بانک جهانی: روی آوردن کشورهای جهان به اقتصادهای چابک مبتنی بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌تواند در افق ۲۰۳۰ بیش از ۶۵ میلیون شغل و ۲۶ تریلیون دلار منافع اقتصادی ایجاد کند.

۱۱ درصد

بانک جهانی: بخش سلامت یکی از بزرگترین بخش‌های اقتصاد جهان است که ۱۱ درصد از تولید ناخالص جهان را شامل می‌شود.

۲٫۶ درصد

صندوق بین‌المللی پول: پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد آمریکا در سال جاری میلادی با نرخ ۲٫۶ درصد رشد کند.

۵ تریلیون دلار و ۱۲ درصد

بلومبرگ: نارندرا مودی نخست‌وزیر هند هفته گذشته اعلام کرد اقتصاد هند باید در افق ۲۰۲۴ به یک اقتصاد ۵ تریلیون دلاری تبدیل شود. برای تحقق این هدف، نرخ رشد اقتصادی هند باید به سالانه بالاتر از ۱۲ درصد (بیش از دو برابر رقم فعلی) برسد.

۳۰۰ میلیون دلار

بلومبرگ: شرکت کوکاکولا قصد دارد برای توسعه کسب‌وکار خود در کشور اتیوپی ۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند.

۶۰۰۰ نفر

بلومبرگ: شرکت آلمانی باسف (BASF) که بزرگترین شرکت صنایع شیمیایی جهان به شمار می‌رود، تصمیم گرفته است ۶۰۰۰ نفر از کارکنان خود در کشورهای مختلف جهان را تعدیل کند. این تصمیم به دلیل افت نرخ رشد تقاضای جهانی محصولات شیمیایی اتخاذ شده است.

۰٫۸ درصد

بلومبرگ: بانک مرکزی برزیل نرخ رشد اقتصادی این کشور در سال جاری میلادی را ۰٫۸ درصد پیش‌بینی کرد.

۱۰ میلیارد دلار

سی‌ان‌بی‌سی: شرکت «نایکی» بزرگترین تولیدکننده البسه و لوازم ورزشی در جهان برای اولین بار در تاریخ ۵۵ ساله خود توانست در یک دوره سه‌ماهه به فروشی بالاتر از ۱۰ میلیارد دلار دست یابد. این شرکت در دوره سه‌ماهه منتهی به ۳۱ می (۱۰ خرداد) حدود ۱۰٫۲ میلیارد دلار درآمد داشته است.

۶ میلیارد دلار

سی‌ان‌بی‌سی: شرکت نفتی سعودی آرامکو قصد دارد برای توسعه مجتمع پالایشگاهی خود در سواحل شرقی کره جنوبی ۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

۲۰ میلیون شغل

سی‌ان‌بی‌سی: بر اساس مطالعات کارشناسان مؤسسه تحقیقات اقتصادی «آکسفورد اکونومیکس»، در افق ۲۰۳۰ بیش از ۲۰ میلیون شغل در بخش تولید به دلیل رشد چشمگیر به‌کارگیری ربات‌ها از بین خواهد رفت.

۱۲ هزار نفر

سی‌ان‌ان: شرکت خودروسازی فورد قصد دارد تا پایان سال آینده میلادی ۱۲ هزار نفر از کارکنان خود در کشورهای اروپایی را تعدیل کند. این شرکت همچنین پنج باب از کارخانه‌های خود در اروپا را به دلیل سودآور نبودن تعطیل خواهد کرد.

۵ درصد

رویترز: وزیر دارایی مالزی پیش‌بینی کرد کشورش با توجه به افزایش سرمایه‌گذاری‌ها بتواند در سال جاری میلادی به رشد اقتصادی ۵ درصدی دست یابد.

۲۵ تریلیون دلار

ای‌مارکتر (eMarketer): برآورد می‌شود ارزش معاملات خرده‌فروشی جهان در سال جاری میلادی از مرز ۲۵ تریلیون دلار عبور کند.

از ۲٫۳ به ۱٫۶ درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): شاخص بهره‌وری نیروی کار در کشورهای عضو OECD طی سه‌ماهه اول سال جاری میلادی ۱٫۶ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد. این در حالی است که نرخ رشد این شاخص در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ (در مقایسه با دوره مشابه سال قبل) ۲٫۳ درصد بوده است.

۱٫۲ درصد

یورو استات: برآوردهای اولیه حاکی از این است که شاخص تورم مصرف‌کننده در کشورهای منطقه یورو طی ماه ژوئن (۱۱ خرداد تا ۹ تیر) ۱٫۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد داشته است.

۲۰٫۳ میلیارد پوند

دفتر ملی آمار انگلیس: کسری تراز تجاری انگلیس در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی ۲۰٫۳ میلیارد پوند برآورد شده است.

۱٫۸ درصد

دفتر ملی آمار انگلیس: تولید ناخالص داخلی انگلیس در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی، نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱٫۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش قیمت مرغ به ۸۰ هزار تومان/ مازاد عرضه داریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.