صفحه اصلی / اسلایدر / حد نصاب معاملات کوچک در سال ۹۸ از سوی سازمان مالیاتی ابلاغ شد
حد نصاب معاملات کوچک در سال ۹۸ از سوی سازمان مالیاتی ابلاغ شد

حد نصاب معاملات کوچک در سال ۹۸ از سوی سازمان مالیاتی ابلاغ شد

کسب و کار نیوز- رئیس سازمان مالیاتی، بخشنامه‌ای را ابلاغ کرد که بر اساس آن حد نصاب معاملات کوچک ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، امید پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی، در بخشنامه‌ای جزییات حد نصاب معاملات سال ۹۸ را ابلاغ کرد. بر این اساس، حد نصاب معاملات موضوع ماده ۳ قانون برگزاری مناقصات، برای سال ۹۸ و نحوه تسری نصاب معاملات موصوف در بند الف تصویب نامه هیئت وزیران به موجب ماده ۴۲ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال ۹۳ مشخص شد.

به این ترتیب حد نصاب معاملات کوچک، تا سقف ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که ماخذ مذکور  در اجرای تکالیف مرتبط با مفاد ایین نامه تبصره ۳ ماده ۱۶۹ قانون مالیاتهای مستقیم، حائز اهمیت میباشد.

به گزارش تسنیم، در ماده ۱۶۹ قانون مذکور امده است،اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع این قانون که حسب اعلام سازمان امور مالیاتی کشور موظف به ثبت‌نام در نظام مالیاتی می‌شوند، مکلفند برای انجام معاملات خود صورتحساب صادر و شماره اقتصادی خود و طرف معامله را در صورتحساب‌ها، قراردادها و سایر اسناد مشابه درج و فهرست معاملات خود را به سازمان مذکور ارائه کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.