صفحه اصلی / استان ها / برداشت لیموترش از باغات هرمزگان آغاز شد
برداشت لیموترش از باغات هرمزگان آغاز شد

برداشت لیموترش از باغات هرمزگان آغاز شد

کسب و کار نیوز: ‌معاون مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان پیش بینی کرد امسال ۱۲۱ هزار تن لیمو ترش از ۹۴۰۰ هکتار باغ لیمو برداشت شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, معصومه عباسی افزود: استان هرمزگان رتبه نخست تولید لیمو ترش در کشور را دارد. شهرستان‌های رودان، میناب، بندرعباس و حاجی آباد از مناطق مهم تولید لیمو ترش در استان هستند.
وی اظهار کرد: تولید امسال محصول لیمو ترش به دلیل بارندگی‌های زمستانی، مدیریت بهینه، تغذیه مناسب و سمپاشی به موقع نسبت به پارسال سه درصد افزایش دارد.
معاون مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان تصریح کرد: عملیات امحا و جایگزینی باغ‌های آلوده به بیماری جاروک جادوگر در بیش از ۱۲ هزار هکتار از با غ‌های لیمو ترش اجرا شده است.
عباسی بیان کرد: در این عملیات یک میلیون و ۴۵۰ هزار اصله نهال از ارقام مرکبات مقاوم و نخیلات جایگزین باغ‌های لیمو ترش شده است.
وی با بیان اینکه طرح مبارزه با جاروک در باغ‌های لیمو ترش هرمزگان از سال ۸۶ آغاز شده است اظهار کرد: تاکنون راه حل قطعی برای درمان جاروک جادوگر یافت نشده است.
معاون مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان اضافه کرد: لیمو ترش سرشار از ویتامین سی است و در درمان بسیاری از عفونت‌های خونی بعنوان داروی معجزه گر شناخته شده است.
وی بیان کرد: محصول برداشت شده علاوه بر تأمین نیاز داخلی استان به سایر استان‌ها از جمله تهران، کرمان، فارس، اصفهان و آذربایجان شرقی ارسال می‌شود.
عباسی در پایان گفت: فصل برداشت لیمو ترش در استان از اواسط خرداد آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

همچنین مطالعه کنید:

طوفان ۷۶۹ نفر را در سیستان راهی بیمارستان کرد

به گزارش کسب و کار نیوز، مجید محبی روز شنبه ۲۴ تیر اظهارکرد: در پی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.